استاندار: بانک های خصوصی مکلف به همراهی با مدیریت ارشد فارس شدند

شیراز- ایرنا- استاندار فارس، با اشاره به برگزاری نشست با معاون اجرایی رئیس جمهور و رؤسای بانک های خصوصی در تهران گفت: در این نشست بانک‌های خصوصی موظف شدند بالغ بر ۵۰ درصد سپرده گذاری مردم را به آنها تسهیلات پرداخت کنند.

به گزارش سه شنبه ایرنا ، از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر محمد هادی ایمانیه در خصوص پیگیری دستورات رئیس جمهور در سفر به این استان در تهران افزود: بر این اساس، بانک‌های خصوصی موظف شدند هرسه ماه یک بار گزارش منابع و مصارف خود را بصورت شفاف به استاندار ارائه دهند.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد در مباحثی همچون تسهیلات قرض الحسنه و مصوبات استانی دولت، این بانک‌ها همراهی مناسبی داشته باشند.

او اظهار کرد: بانک های خصوصی مکلف شدند در بحث حمایت از تولید، پشتیبانی ویژه‌ای انجام دهند و همچنین در شورای هماهنگی بانک های استان حضور فعال داشته باشند و به مصوبات این شورا تمکین کنند.

استاندار: بانک های خصوصی مکلف به همراهی با مدیریت ارشد فارس شدند

تنش های آبی مرکز و جنوب فارس مرتفع می شود
استاندار فارس گفت: در جریان سفر به تهران موضوع انتقال آب به استان و رفع تنش های آبی با وزیر نیرو در دستور کار قرار گرفت.

ایمانیه افزود: در این نشست در ارتباط با آب‌رسانی به استان از خلیج فارس مباحثی مطرح شد که مصوبات خوبی نیز برای مردم به دنبال داشت.

وی ادامه داد: در این دیدار مقرر شد بر اساس خط سیر انتقال آب، صنایع اطراف موظف شوند در یک بازه زمانی مشخص به جای استفاده از آب چاه و آب سد، از همین آبِ انتقال یافته استفاده کنند تا آب های موجود در جهت آب آشامیدنی مردم مورد استفاده قرار گیرد.

او اظهار کرد: مصوبه دیگر این جلسه این بود که تصمیم گرفته شد در برخی نقاط اطراف خط انتقال آب از خلیج فارس، از مکانیزم ترانزیت و فروش استفاده شود به گونه ای که یا وزارت نیرو آب را بخرد و با قیمت مصوب به مردم تحویل دهد یا آبِ شیرین را در برخی نقاط تحویل بگیرد و در یک نقطه‌ دیگری که مورد نیاز است تحویل دهد و صرفا حق ترانزیت را اخذ کند.

در جریان سفر رئیس جمهور به استان فارس، دکتر ایمانیه استاندار فارس در حضور آیت الله رئیسی از همراهی نکردن برخی بانک های خصوصی با مدیریت ارشد گلایه کرد.

بلافاصله پس از بازگشت هیات دولت به تهران، بررسی میزان همراهی بانک های خصوصی، به دستور رییس جمهور روی میز معاون اجرایی رئیس جمهور قرار گرفت و استاندار فارس خواستار نقش بیشتر بانک‌های خصوصی در رضایت مردم و عمران استان شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha