متوسط عمر ماشین آلات سنگین راهداری اصفهان بین ۲۵ تا ۳۰ سال است

اصفهان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت :متوسط عمر ماشین آلات سنگین راهداری اصفهان از جمله لودر، گریدر و بولدوزر بالای ۲۵ تا ۳۰ سال است.

فرزاد دادخواه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:بیشتر عملیات راهداری و اقدامات اجرایی در راهداری با استفاده از ماشین آلات نیمه سنگین شامل کامیون‌ها و ماشین آلات سنگین شامل لودر، گریدر و بولدوزر انجام می شود.

وی ادامه داد: نوسازی ناوگان ماشین آلات راهداری ضروری است، اما در سال های گذشته بدلایل مختلف واردات ماشین آلات راهداری انجام نشده و ماشین آلاتی که در کشور مونتاژ می شوند هم از کیفیت بالایی برخوردار نیستند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان افزود: افزایش تعداد ماشین آلات به نسبت طول راهها باید انجام شود و جایگزینی ماشین آلات جدید با ماشین آلات با عمر بالای ۳۵ تا ۴۰ سال هم باید انجام شود.
وی اضافه کرد:در زمان حاضر طول راههای استان رو به افزایش است و راههای اصلی در حال تبدیل شدن به بزرگراه هستند اما امکانات و ماشین آلات تغییر چندانی پیدا نکرده است.
دادخواه خاطرنشان کرد:اصفهان چهاراه ترانزیت کشور محسوب می شود و با ۹ استان همسایه است و بطور متوسط روزانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تردد در محورهای اصلی و شریانی مجهز به تردد شمار این استان ثبت می شود.
وی بیان کرد: این حجم بالای تردد تنها مربوط به این استان نیست و ترددهای شمال به جنوب و غرب به شرق کشور را که از این منطقه عبور می کنند را در بر می‌گیرد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره بارش سنگین برف زمستان امسال در فریدونشهر گفت: ۹ دستگاه بولدوزر برای بازگشایی راهها و عملیات راهداری زمستانی بطور همزمان در حال فعالیت بودند اما امکان برفروبی کامل فراهم نبود.

وی تصریح کرد: با پیگیری های بسیاری که در چند سال گذشته انجام شده حداکثر ۱۰ دستگاه ماشین آلات خریداری شد که برای استان همانند اصفهان بسیار کم است.

داداخواه اظهار داشت: در زمان حاضر مجوز واردات ماشین آلات با عمر کمتر از پنج سال در حال ابلاغ است که مقدمات آن فراهم شده و اصفهان بعنوان یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه محسوب می شود و مکاتبات و درخواست مجوزهای لازم برای ورود ماشین آلات سنگین بویژه بیل مکانیکی، گریدر، لودر و بولدوزر انجام شده است.
وی با اشاره عمر زیر ۲۵ سال ماشین آلات نیمه سنگین استان اصفهان ابراز امیدواری کرد که در سال ۱۴۰۲ اتفاق های خوبی در این زمینه رخ دهد و بتوانیم دغدغه کهنه بودن و عمر بالای ماشین آلات راهداری را برطرف کنیم تا هیچکدام از دستگاهها و ماشین آلات در مواقع بروز بحران متوقف نشود و عملیات بازگشایی راهها را با اطمینان کامل انجام دهیم.

دادخواه ادامه داد: اقدامات خوبی در زمینه خرید تجهیزات قابل نصب روی ماشین آلات راهداری از جمله تیغ های برفروبی و شن و نمک پاش در سال ۱۴۰۱ انجام شده و امیدواریم بتوانیم نگهداری راهها را با استفاده از ماشین آلات به روز انجام دهیم.

وی اضافه کرد:اعتبارات خوبی توسط سازمان راهداری برای بازسازی ماشین آلات راهداری اختصاص داده شد و اقدامات خوبی در زمینه تعمیرات و بازسازی ماشین آلات در سال جاری انجام شد.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز و به‌عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha