۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۲۸
کد خبر: 85063002
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پیام‌های تبریک متفاوت از روسیه به مناسبت عید نوروز + فیلم

مسکو- ایرنا- شماری از دانشجویان رشته زبان فارسی دانشگاه‌های روسیه در پیام‌های تصویری، فرا رسیدن عید نوروز را تبریک گفتند.

در این پیام‌ها، دانشجویان جوان از دانشگاه‌های مختلف با خواندن اشعاری درباره نوروز و همچنین متن‌هایی درباره فصل بهار، این مناسبت را تبریک گفتند.

فیلم/ تبریک نوروزی دانشجویان زبان فارسی دانشگاه دولتی زبانشناسی مسکو

برخی از دانشجویان زبان فارسی نیز با اشاره به سیر توسعه مناسبات جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسبه در یکسال گذشته، به ابراز خرسندی از تقویت مناسبات تهران و مسکو. پرداخته اند.
هم اینک و با حمایت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، زبان فارسی در ۱۸ دانشگاه در سراسر روسیه به بیش از ۴۵۰ دانشجو تدریس می‌شود.

فیلم/ تبریک نوروزی دانشجویان زبان فارسی دانشگاه دولتی مسکو

رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا گفت: هم‌اینک زبان فارسی در انستیتوی کشورهای آسیا و آفریقا وابسته به دانشگاه دولتی، دانشگاه دولتی زبانشناسی مسکو، دانشگاه دولتی علوم انسانی، دانشگاه روابط بین الملل و آکادمی دیپلماتیک وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه، دانشگاه دوستی ملل و دانشگاه روس نو در مسکو تدریس می‌شود.
به گفته مسعود احمدوند، دانشگاه نظامی وزارت دفاع فدراسیون روسیه، مدرسه عالی اقتصاد مسکو و دانشگاه دولتی سن پترزبورگ از دیگر مراکز آموزش زبان فارسی در روسیه هستند.
وی یادآور شد: دانشگاه‌های دولتی آستاراخان، باشقیرستان، داغستان، ساراتوف، اوستیای شمالی، دانشگاه‌های فدرال قازان و اورال ، دانشگاه ملی تاوریچسکی در کریمه نیز محل آموزش زبان فارسی هستند.

فیلم/ تبریک نوروزی دانشجویان زبان فارسی در دانشگاه فدرال قازان، جمهوری تاتارستان

رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو در ادامه گفت: علاوه بر این کرسی‌های زبان و ادبیات فارسی، کلاس‌های آموزش آزاد این زبان توسط رایزنی فرهنگی سفارت ج.ا.ایران و نمایندگی بنیاد سعدی در روسیه برپا است.
احمدوند افزود: کلاس‌های آموزش زیان فارسی در مرکز آموزش زبان فارسی رایزنی فرهنگی مسکو در سه سطح مقدمانی، میانی و پیشرفته در دو ترم پاییز و زمستان، کلاس‌های آموزش زیان فارسی در شهرهای ساراتوف، ولادی قفقاز، قازان و یکاترینبورگ پذیرای علاقه‌مندان است.

فیلم/ تبریک نوروزی دانشجویان زبان فارسی دانشگاه دولتی مسکو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha