اسد از حمایت ایران در مبارزه با تروریسم و کمک به زلزله زدگان قدردانی کرد

تهران-ایرنا- بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در دیدار «سید کمال خرازی» در دمشق از حمایت کشورمان در مبارزه با تروریسم و کمک به زلزله زدگان قدردانی کرد و رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران نیز براین که کشورهای منطقه برای حفظ منافع باید دیدگاه روشن از تحولات داشته باشند، تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری سانا ، اسد در این دیدار با کمال خرزای گفت که در شرایط کنونی کشورهای منطقه به گفت‌وگوهای فشرده و اقدام راهبردی نیازمند هستند زیرا رفتار غرب در این منطقه، شاید خصمانه‌تر شود و از همه ابزارهای موجود در جوامع ما استفاده کند.

رئیس جمهوری سوریه همچنین از همراهی و کمک ایران به مردم و دولت سوریه، در مبارزه با تروریسم و مقابله با تهدید خارجی و همچنین کمک به زلزله‌زدگان اخیر قدردانی و تشکر کرد.

وی ادامه داد : با توجه به تحولات سریع در مرحله کنونی، طبیعی است که این تحولات آسیب‌های برای کشورمان به دنبال داشته باشد، اما برآیند این تحولات در سایه پایداری ملت و کشورمان و با توجه به اشتباهات زیاد در سیاست‌های و دیدگاه‌های غرب بویژه آمریکا به سود ما خواهد بود.

اسد با بیان اینکه همین موضوع نشان می‌دهد که کشورهای منطقه باید با اوضاع داخلی خود، با دقت بیشتری تعامل داشته باشند، تصریح کرد: این کشورها باید به سمت تحکیم روابط بین خود حرکت کنند تا بتوانند سیستم دفاعی در برابر سیاست‌های خصمانه ایجاد کنند.

اسد در خصوص موضوع هویت، تعلق خاطر به وطن و ارتباط این دو موضوع با دین نیز گفت: باید دین را در عمق هویت جستجو کرد چون طرف های متخاصم به دنبال ضربه زدن به هویت و تعلق خاطر به وطن هستند.

وی افزود: افراطی گری دینی و انحطاط اخلاقی و دوری از هرگونه تعلق خاطر سناریو و برنامه ی غرب علیه جوانان منطقه است.

رئیس جمهوری سوریه اظهار کرد: کشورهای منطقه با چالش‌هایی روبه رو هستند و باید گزینه سومی برای نسل جوانان را ایجاد کنیم که مبتنی بر حفظ هویت، فرهنگ و تعلق خاطر به کشور است.

اسد گفت: ملل ما در طول تاریخ از هویت و اخلاق و تعلق خاطر به کشورشان دفاع کردند.

خرازی : آینده نگری برای تامین منافع

کمال خرازی نیز در این دیدار با اشاره به زلزله ۱۷ بهمن ماه شمال غرب سوریه که خسارت های شدیدی به این کشور وارد کرد، جان باختن جمع زیادی از مردم سوریه را تسلیت گفت و با دولت و مردم این کشور ابراز همدردی کرد.

وی در باره مسائل منطق گفت: در سایه تحولات سریع و بزرگ در سطح جهان، کشورهای منطقه باید دیدگاه روشنی نسبت به آینده داشته باشند تا منافع خود را تأمین کنند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران افزود: این موضوع مستلزم افزایش دیدار و گفت‌وگو میان مقامات و اندیشمندان فرهنگی و راهبردی منطقه است و از همین نقطه نظر، از سرگیری روابط تهران و ریاض، تقویت روابط سوریه با کشورهای عربی و پیشرفت چشمگیر در روابط روسیه و چین، گام‌های مثبتی در همین خصوص به شمار می آید.

همچنین خرازی روز دوشنبه با فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت وگو کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha