۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۰۰
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 85063541
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

پیش بینی سامانه بارشی تندری در البرز

۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۰۰
کد خبر: 85063541
پیش بینی سامانه بارشی تندری در البرز

کرج - ایرنا - مدیرکل هواشناسی البرز اعلام کرد: آخرین تحلیل الگوهای پیشیابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی تندری تا پایان وقت امشب چهارشنبه در این استان پیش بینی می شود.

آرش بهاروندی احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طبق پیش بینی انجام شده تا پایان امروز چهارشنبه رگبار ساعتی باران و برف، رعدوبرق، احتمال تگرگ، وزش باد لحظهای و نسبتا شدید، مه آلودگی و کاهش نسبی دما در این استان و به ویژه ارتفاعات و جاده های کوهستانی مورد انتظار است.

وی گفت: با توجه به مخاطرات احتمالی این سامانه ، وضعیت نارنجی به لحاظ هواشناسی در البرز صادر شده است.

وی اضافه کرد: روز پنجشنبه سوم فروردین ماه جاری نیز وضعیت هوا نیمه ابری، مه ، به تدریج وزش باد و کاهش ابر و ارتفاعات یخبندان پیش بینی شده است.

بهاروندی احمدی پیش بینی وضعیت هوای جمعه و شنبه چهارم و پنجم فروردین ماه جاری را کمی تا نیمه ابری، مه رقیق و روند افزایش دما عنوان کرد.

به گفته وی هوای البرز همچنین در روز یکشنبه ۶ فروردین ماه ابری، وزش باد و بعضی ساعات رگبار باران و رعد و برق خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی البرز پرهیز از سفرهای غیرضروری، همراه داشتن تجهیزات زمستانی در ارتفاعات و جادههای کوهستانی ، عدم توقف و برپایی چادر در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیلها ، محکم کردن سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات به دلیل وزش باد شدید را مورد تاکید قرارداد.

بهاروندی احمدی از کوهنوردان خواست از هرگونه صعود به قلل به دلیل شرایط حدی رخداد پدیده های مخرب جوی ، خود داری نمایند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha