۵۶ هزار مسافر با ناوگان جاده ای گیلان جابجا شدند/افزایش ۱۱درصدی‌ خودروهای ورودی‌ به استان

رشت - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی ۲۴ اسفندماه تا پایان روز گذشته ۱۱ هزار و ۵۱۸ سفر با وسایل نقلیه عمومی "از مبدا داخل استان" انجام شد که ۵۶ هزار و ۵۹۲ نفر در این سفرها جابجا شدند.

غلامعلی نیک‌فهم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعدادسفر ۶ هزار و ۹۳۱ سفر درون‌استانی با ۳۴ هزار و ۳۳۱ مسافر و چهار هزار و ۵۸۷ سفر برون استانی با ۲۲ هزار و ۲۶۱ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان به انجام رسیده است.

وی بیان کرد: از ابتدای طرح نوروزی تا پایان اول فروردین از مبدا داخل استان یک هزار و ۲۳۸ سفر با ۱۱ هزار و ۴۸۱ مسافر به وسیله اتوبوس، هزار و یک سفر با ۱۶ هزار و ۲۳۹ مسافر با مینی بوس و ۹ هزار و ۲۷۹ سفر با ۲۸ هزار و ۸۷۲ مسافر با سواری انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در ادامه گفت: بر اساس آخرین آمار دریافتی از دستگاه های تردد شمار نصب شده در راه های مواصلاتی استان از ابتدای اجرای طرح نوروزی ۲۴ تا پایان روز اول فروردین، ۵۶۶ هزار و ۳۸۷ وسیله نقلیه وارد و ۳۶۴ هزار و ۶۵۴ خودرو از گیلان خارج شده است.

وی خاطر نشان کرد: آمار ورودی خودرو به استان گیلان طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد آمار خروجی نیز ۱۴ درصد افزایش یافته است ضمن اینکه بیشترین میزان ورودی از آزاد راه قزوین به رشت با ۳۰۰ هزار و ۷۸ خودرو و بیشترین میزان خروجی نیز از طریق محور چابکسر به رامسر با تردد ۱۳۹ هزار و ۱۶۳ خودرو ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان افزود: از ابتدای طرح نوروزی متوسط ساعتی تردد در محورهای مواصلاتی گیلان ۶۶۵ وسیله نقلیه در ساعت بوده که در این ایام اوج تردد در محورهای استان یکشنبه گذشته با متوسط ساعتی ۸۵۹ خودرو به ثبت رسیده‌است.

وی با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی در گیلان بیشترین میزان تردد در محورهای ارتباطی داخلی استان به جز محورهای ورودی و خروجی مربوط به مسیر امام زاده هاشم، تقاطع سراوان با متوسط تردد روزانه ۵۰ هزار و ۹۲۴ خودرو بوده است.

شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات در ارتباط با وضعیت جوی و ترافیکی محورهای ارتباطی استان‌ و نیز استان های همجوار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha