بیش از ۴۳۲ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه بازدید کردند

کرمانشاه- ایرنا- سرپرست اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کرمانشاه، از بازدید بیش از ۴۳۲ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری استان خبر داد.

داریوش فرمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به شلوغی این روزهای جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه افزود: از ۲۰ اسفند تاکنون در مجموع ۴۳۲ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه بازدید کردند.

سرپرست اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمانشاه اضافه کرد: همچنین در این مدت ۶۹ هزار و ۷۳۴ نفر در مراکز اقامتی و محل‌های تعبیه شده برای میهمانان نوروزی استان اسکان پیدا کرده اند.

وی تصریح کرد: این تعداد میهمان نوروزی در هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، میهمانپذیرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، خانه مسافرها، هتل بوتیک‌ها و نیز کمپ‌ها، مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی در نظر گرفته شده، اسکان پیدا کرده‌اند.

فرمانی، از تشدید نظارت و بازرسی از تاسیسات گردشگری استان به منظور ارایه خدمات مطلوب تر هم خبر داد و گفت: طی این مدت ۱۶۷ مورد بازدید نظارتی از این اماکن و مراکز صورت گرفته که حدود ۱۰ مورد از آنها مورد تشویق قرار گرفته‌اند و ۱۸ مورد هم تذکر گرفته‌اند و برای یک مورد هم اخطار کتبی صادر شده‌ است.

 بیش از ۴۳۲ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه بازدید کردند

به گزارش ایرنا، وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده‌اندحاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب‌های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهم‌ترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

در استان کرمانشاه ۲۶ هتل، پنج هتل آپارتمان، ۲۰ میهمانپذیر، ۱۸ مجتمع خدمات رفاهی و ۴۴ اقامتگاه بوم گردی فعالیت می‌کند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در دو هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha