۱۵ ایستگاه هواشناسیِ اصفهان در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان با بیان اینکه ۱۷۵ ایستگاه هواشناسی در این استان وجود دارد، گفت: ۱۵ ایستگاه هواشناسی اصفهان در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سید رضا مرتضوی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان، افزود: داده‌های هواشناسی از اهمیت بالایی برخوردار است و توجه نکردن به آن‌ ممکن است خسارات زیادی به بار آورد.

وی با بیان اینکه پیش بینی های هواشناسی متقن و دقیق است، از اقدامات انجام شده در اداره‌کل هواشناسی استان برای پیشرفت و بروزرسانی تجهیزات قدردانی کرد.

استاندار اصفهان افزود: بخش‌های مرتبط با زندگی بشر این روزها به نحوی متاثر از داده‌های هواشناسی است.

وی با بیان اینکه موفقیت در بحران‌های گذشته متاثر از داده‌های دقیق هواشناسی بوده است، خاطرنشان کرد: هواشناسی در سال‌های اخیر رشد و پیشرفت قابل توجهی داشته و در لایه‌های پنهان، بسیاری از تصمیماتی که اتخاذ می‌شود متاثر از اطلاعات و داده‌های هواشناسی است.

استاندار اصفهان با تاکید بر ضرورت بروزرسانی تجهیزات هواشناسی، افزود: از گذشته تا به امروز اقدامات خوبی در سطح ملی و استانی انجام شده است و سعی داریم با کمک به این مجموعه، مشکلات و موانع موجود بر سر راه هواشناسی کمتر شود.

مرتضوی اضافه کرد: با توجه به ضرورتی که مجموعه هواشناسی پیدا کرده، نیاز است که مجلس شورای اسلامی در سطح ملی ردیف‌های بودجه‌ای را برای بروزرسانی تجهیزات اختصاص دهد.

به گزارش ایرنا، استاندار اصفهان به همراه فرماندار اصفهان و تعدادی از مدیران کل ستادی استانداری، امروز در سومین روز از سال جدید به مناسبت فرارسیدن روز جهانی هواشناسی از اداره‌کل هواشناسی استان بازدید و نحوه فعالیت این اداره‌کل را مورد بررسی قرار داد.

۱۷۵ ایستگاه هواشناسی در استان وجود دارد که ۴۱ ایستگاه به‌صورت خودکار فعالیت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha