۳ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۱۱
کد خبر: 85064618
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۶ هزار تخلف در بازرسی‌های نوروزی مشهد ثبت شد

۳ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۱۱
کد خبر: 85064618
۶ هزار تخلف در بازرسی‌های نوروزی مشهد ثبت شد

مشهد - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار مشهد گفت: ۴۳ هزار بازرسی طی بازه زمانی ۱۳ اسفند تا امروز (پنجشنبه) در مشهد انجام شده که طی این بازدیدها ۶ هزار تخلف ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، محسن داوری روز پنجشنبه در چهارمین نشست خبری قرارگاه عملیاتی مرکزی زائران خراسان رضوی که در بازار رضا (ع) مشهد برگزار شد در جمع خبرنگار اظهار کرد: ١۴ دستگاه نظارتی در چهار پایگاه اطراف حرم مطهر به صورت ٢۴ ساعته تمامی موارد بازار را رصد می‌کنند.

وی ادامه داد: این پایگاه ها علاوه بر رسیدگی به شکایت مردم، ۶٠٠ نفر بازرس و ٧٠٠ نفر بسیج اصناف را گروه بندی کرده تا در مناطق مختلف به ویژه در اطراف حرم بر بازار نظارت داشته باشند.

وی ادامه داد: به محض رویت تخلف با توجه به حضور نماینده تعزیرات پرونده بررسی می شود و اگر اجحافی در حق زائر شده باشد همانجا مبلغ پرداخت می شود.

فرماندار مشهد با اشاره به تسهیل دسترسی زائران به کالاهای اساسی گفت: یکی از اقدامات ویژه در راستای رفاه حال زائران، تعیین ٧٠٠ واحد صنفی مشخص شده برای عرضه ٢٠ قلم کالای مورد نیاز زائران با قیمت مصوب است که رضایتمندی زوار را به دنبال داشته است.

داوری افزود: حوزه اقامت امسال ساماندهی خوبی شده و خدمت رسانی در عرصه اقامتگاه‌های موقت و اضطراری به گونه‌ای ساماندهی شده است که همه زائران می‌توانند استفاده کنند.

وی ادامه داد: همه مکان‌های اقامتگاهی و واحدهایی که زائران تردد دارند شرایط تامین مواد غذایی در ماه مبارک رمضان فراهم شده است تا مسافران مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

افزایش میزان رضایتمندی زائران نوروزی مشهد الرضا در نوروز ۱۴۰۲

معاون استاندار و فرماندار مشهد با بیان اینکه یکهزار و ۳۰۰ بازرس، بازار و خدمات ارائه شده به زائران را رصد می‌کنند، گفت: با تمهیدات اندیشیده شده کمبودی در کالاها و نیازهای زائران وجود ندارد بنابراین رضایت‌مندی زائران بیشتر از سال گذشته است.

داوری افزود: نقطه قوت امسال این است که در تامین، توزیع و نظارت بر بازار و خدمات انسجام بخشی به‌وجود آمده است که این کمک کرد چالش‌های ما در حوزه اصناف کمتر باشد.

وی با بیان این‌که امسال بازرسی‌ها به‌صورت گروه‌های مشترک انجام شد که یکی دیگر از نقاط قوت به شمار می‌رود، ادامه داد: از آن‌جایی که بازار در زمان کمبود یک کالا و خدمات دچار تلاطم می‌شود، نیاز بازار را تامین کردیم و شبکه توزیع را نظارت کردیم که توزیع نیز به‌هنگام و به میزان لازم انجام شود که این اتفاق رضایتمندی زائران را در پی داشت.

کمترین نارضایتی زائران در مشهد مربوط به حوزه اقامت است

معاون استاندار و فرماندار مشهد عنوان کرد: یکی از حوزه‌هایی که در گذشته گلایه‌مندی وجود داشت در حوزه اقامت بود، امسال با ورود و ساماندهی و نظارتی که تشکل‌های اقامتی و میراث‌فرهنگی و گردشگری انجام داد، اکنون جزو حوزه‌هایی است که کمترین نارضایتی وجود دارد.

داوری با بیان این‌که راه ارتباطی مستقیم برای هدایت و راهنمایی و دریافت شکایت‌ها و انتقادهای زائران پیش‌بینی شده است، افزود: سامانه راهنمایی زائران با شماره تلفن ۳۷۰۴۵-۰۵۱ راه‌اندازی و تاکنون به حدود ۲۰ هزار تماس پاسخگویی شده که به تسهیل خدمت‌رسانی به زائران کمک کرده است.

وی ادامه داد: تلاش ما این بوده که زائران را با رضایت از شهر مشهد بدرقه کنیم و علاوه بر افرادی که به ما مراجعه می‌کنند ما نیز به دریافت تلفنی شکایت بلافاصله به محل زائران مراجعه و اگر مشکلی وجود داشته برطرف شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha