۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 2158
کد خبر: 85065046
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده ولی فقیه در لرستان: رشد تولید نیازمند برنامه‌ریزی و تدبیر است

خرم آباد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: مهار تورم و رشد تولید نیازمند برنامه‌ریزی و تدبیر دقیق از سوی مسوولان و همدلی و همراهی مردم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید احمد شاهرخی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر شهرستان افزود: رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی و در سخنرانی اول فروردین در حرم رضوی نکات مهمی را برشمرد و شعار سال را به عنوان مهار تورم و رشدتولید نامگذاری نمودند.

وی اظهار کرد: بیش از یک دهه است شعار اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب انتخاب می شود، که این مهم نشان دهنده این است که باید مردم از چالش و مشکلات اقتصادی رهایی یابند، که البته نیاز به طرح و برنامه و تدبیر و عمل دارد.
امام جمعه خرم آباد افزود: قوای سه گانه در کشور و مسوولان استانی باید همه همت را برای مهار تورم و رشد تولید به کار ببندند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه لرستان در تورم و بیکاری در رده های اول تا سوم قرار دارد، افزود: از تلاش هایی که تاکنون انجام شده تقدیر می شود ولی استان ما در وضعیت مطلوبی نیست و باید دولت، ملت و مسوولان استانی و مردم دست به دست هم دهند تا تحول همراه با جهش در استان به وقوع بپیوندند و آینده روشن رقم بخورد.
وی اظهار داشت: مسوولان در تحقق شعار امسال از تظاهر و اکتفا به بنر زدن که جنبه ظاهر سازی داشته باشد و ما را از محتوا و اقدام دور کند، پرهیز کنند.

خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به تقارن سال نو و ماه مبارک رمضان گفت: تغییر و رشد حالات روحی و معنوی از مشترکات سال نو و ماه رمضان است که همه باید در این ماه و با استفاده از انچه که مشاهده می کنیم در رویش و سبزی طبیعت، نهایت بهره را ببریم.
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: در ماه مبارک رمضان توجه به برنامه های دینی و فرهنگی در مساجد که در تاریخ محل تبلیغ اسلامی و گسترش اموزه های دینی، علوی، فاطمی و مهدوی بوده ضروری است.

وی اظهار داشت: در شرایط فعلی که کشور مورد تهاجم دینی و فرهنگی قرار دارد مساجد نقش مهمی دارند و مساجد با حضور ائمه و جوانان برای غنای فرهنگی تلاش کنند.
وی بیان کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز و رعایت شئونات این ماه مقرر شد اغذیه فروشانی به تعداد محدود خدماتی را ارائه دهند اما آنچه در روز اول ماه رمضان اتفاق افتاد یک ناهماهنگی بین دستگاهی را مشاهده کردیم و از نزدیک اتفاقاتی دیده شد که شایسته گفتن نیست.
امام جمعه خرم آباد گفت: دستگاه های مرتبط باید یک بار دیگر مصوبات را مرور و نقاط ضعف را جبران کنند، غرفه هایی در طول روز به فروش مواد غذایی اقدام می کنند حتی برخی از افراد مقیم هم حضور پیدا کرده و رعایت ماه رمضان را به جا نمی آورند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: اعمال قانون با همکاری قوه قضائیه نسبت به هر مجموعه که به تضعیف ارزشها اقدام می کنند صورت گیرد، این ناهماهنگی بین دستگاهی باید هرچه سریعتر برطرف گردد و حرمت این ماه حفظ گردد البته تذکر لسانی همراه با متانت و صبوری باشد.
امام جمعه خرم آباد با اشاره به دهم فروردین و هشتم ماه رمضان سالروز ارتحال آیت الله بروجردی(ره) گفت: این مرجع عالقیدر جهان تشیع اقداماتی دینی و فرهنگی فراوانی را انجام و شاگردانی را تربیت کرد و زیر ساخت تشکیل جمهوری اسلامی را این مرجع فراهم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha