معاون وزیر کشور: باید برای مدیریت بحران در مازندران فکر اساسی کرد

نوشهر - ایرنا- معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: باید برای مدیریت بحران در مازندران فکر اساسی شود چرا که ورود خودروها از راه های اصلی به این استان بحران زا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسن نامی روز جمعه در جلسه شورای ترافیک استان مازندران که در شهر مرزن آباد شهرستان چالوس برگزار شد، افزود : باید در پی راهکارهای اساسی برای این استان گردشگرپذیر باشیم غیر از آن به بحران تبدیل می شود.

وی اظهارداشت: مازندران یکی از استان های گردشگرپذیر کشور و بحران خیر است بیشترین اعتبار سال گذشته برای این استان در نظر گرفته شد.
رییس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد : یکی از مشکلات اساسی ساخت و سازهای غیرمجاز و بدون محاسبات مهندسی در حریم شهرها که نگران کننده است و در آینده اگر زلزله خفیف رخ دهد بدون تردید شاهد خرابی های زیادی در این استان خواهیم یود.
وی تصریح کرد: باید برای اقتصاد این استان شمال کشور راه های دیگری در نظر گرفت تا مردم زمین های زراعی خود را خرد نکنند.

نامی با اشاره به ورود میلیون ها گردشگر و مسافر به مازندران در همه ایام سال ادامه داد : همچنین جاده های دیگری باید در این استان ایجاد شود هر چند سبب نابودی منابع طبیعی می شود ولی چاره ای جز این نیست.

به تاکید وی می توان با هزینه کمتر و حفظ منابع طبیعی آنچه که در کشورهای شرقی پیش رفتند الگو بگیریم و خودرو وارد استان مازندران نشود.

وی بیان کرد : ایران گسترده دارای اقلیم های متعددی است و بنابراین در زمان بحران و اطلاع رسانی خیلی باید تلاش کرد تا اذهان عمومی تشویش نشود.
رییس سازمان مدیریت بحران کشور یادآور شد : امروز جان و مال مردم خیلی مهم است و اگر مردم در این زمینه برنامه ریزی و تلاش نکنند بودجه های دولتی در این ارتباط محدود است.
نامی گفت : مازندران به علت برخورداری از شیب زیاد، می توان به احداث سد و نیمه سد از حوادث و تبخیر آب در این استان جلوگیری کرد.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان مدیریت بحران کشور امروز جمعه به منظور بررسی آخرین وضعیت انسداد جاده کندوان و رفع چالش سقوط سنگ از ارتفاع در این محور به غرب استان مازندران سفر کرده است.

براساس آمار فرمانده پلیس راه کندوان از آغاز طرح نوروزی تاکنون بیش از ۸۰ مورد ریزش و سقوط سنگ در این محور گزارش شده است.

کندوان یکی از محورهای پرتردد و حیاتی کشور بوده و ریزش و سقوط سنگ های ریز و درشت این جاده کوهستانی تاکنون خسارت جانی و مالی زیادی برجا گذاشته که رفع این چالش اساسی به تاکید کارشناسان نیازمند برنامه ریزی، کارشناسی، اعتبار اختصاصی و همگرایی نهادهای مربوطه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha