مهمترین اقدامات دولت در مرداد ۱۴۰۱/از آیین‌نامه واردات خودرو و همگانی شدن بیمه ناباروری

تهران - ایرنا - تصویب آیین نامه واردات خودرو، همگانی شدن بیمه ناباروری، پیگیری وقوع سیل در برخی استان‌ها، سفر استانی به کرمان و همدان و همدلی دولت سیزدهم و مجلس یازدهم مهمترین اخباری بود که در مرداد ۱۴۰۱ در دولت روی داد.

گروه پرونده ویژه- سال ۱۴۰۱ یکی از متفاوت‌ترین سال‌های پس از انقلاب به دلیل بروز یک بحران امنیتی و پرچالش در پاییز این سال بود؛ سالی که گرچه جریان برانداز و ضدانقلاب تصور می‌کرد جمهوری اسلامی به واسطه خشونت و فشارهای اقتصادی تضعیف شده‌است؛ اما برآیند عملکرد دولت در یک سال گذشته این گزاره را تغییر داد به ویژه این‌که در آخرین روزهای زمستان هم توافق با عربستان و کشورهای نزدیک به سعودی از جمله امارات، تصور منزوی بودن ایران را درهم شکست و تصویری جدید از ایران قوی خلق کرد که در مناسبات غرب آسیا نقش محوری دارد.

اگر بخواهیم در مرور مهم‌ترین کارکردهای موثر دولت سیزدهم، برجسته‌ترین اقدامات آن را بازخوانی کنیم، در کنار گشایش‌های حوزه سیاست خارجی باید به کاهش ۱۸ درصدی تورم، رشد ۳۹ درصدی ترانزیت خارجی، رونق گرفتن ساخت مسکن، پرداخت وام بدون ضامن، بهبود وضعیت اشتغال، افزایش تولید برق، افزایش تجارت خارجی،کاهش رشد نقدینگی و موفقیت دولت در فروش نفت اشاره کرد.

همچنین اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی معلمان بعد از ۱۱ سال، افزایش ۴۰ درصدی حقوق کارگران و افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان و همچنین افزایش ۶۰ درصدی خرید گندم از کشاورزان و مهم‌تر از همه پرداخت ماهانه ۱۵هزار میلیارد تومان به طور متوسط از بدهی‌های به جای مانده دولت قبل، از رویدادهای مهم اقتصادی دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ است.

در ادامه این گزارش، مهم ترین اقدامات دولت سیزدهم در مرداد ماه ۱۴۰۱ را مرور کرده ایم؛

بارش های موسمی مردادماه ۲۴ استان را تحت تاثیر قرار داد و باعث تخریب راه های مواصلاتی در برخی استان ها شد.

مهمترین اقدامات دولت در مرداد ۱۴۰۱/از آیین‌نامه واردات خودرو و همگانی شدن بیمه ناباروری

سیل استهبان

ماموریت آیت الله رئیسی به وزیر کشور برای بررسی میدانی وضعیت سیل‌زدگان

رئیسی در پیامی با ابراز تاسف و اندوه از جان باختن و ناپدید شدن شماری از هموطنان، به وزیر کشور ماموریت داد ضمن حضور در مناطق سیل‌زده و بررسی آخرین وضع سیل‌زدگان، به قصور و تقصیرهای احتمالی در این حادثه رسیدگی کند.

سه دستور مخبر برای رسیدگی فوری به حادثه سیل استهبان

محمد مخبر، از استاندار فارس خواست تا با تشکیل کمیته‌ای با ترکیب مسئولان مربوطه، ضمن بررسی دقیق حادثه و تشخیص قصورات احتمالی، خسارات مالی و جانی وارده به مردم در اسرع وقت جبران شود.معاون اول رئیس جمهور بر ضرورت بسیج تمامی امکانات و ظرفیت ها جهت یافتن مفقودین و تسکین آلام داغ دیدگان تأکید کرد.

دولت ۲۰۰ میلیارد ریال برای سیل زدگان استهبان اختصاص داد

بر اساس مصوبه دولت و در راستای تأکید رئیس جمهور بر ایمن سازی دریا، دو هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی و تأمین امکانات مورد نیاز از جمله استقرار نیروهای نجات غریق در سواحل شمالی کشور اختصاص یافت.

مهمترین اقدامات دولت در مرداد ۱۴۰۱/از آیین‌نامه واردات خودرو و همگانی شدن بیمه ناباروری

سیل در تهران

معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و استاندار برای اجرای دستورات آیت الله رئیسی در مناطق سیلزده استان تهران حاضر شدند

سیلاب در استان تهران؛ باعث تخریب زیرساخت ها و ورود سیلاب به شهرها و روستاها شد و شدت سیل ،مرگ چندین شهروند را رقم زد بطوریکه ،حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و استاندار تهران در شهرستانهای تهران و مناطق سیلاب زده را برای اجرای دستورات آیت الله رئیسی برای کمک به سیلزدگان را بهمراه داشت.

بارندگی های سیل آسا و مرگبار بیش از ۵ شهرستان استان تهران را درگیر کرد و علاوه بر گرفتن قربانی،خسارت های مالی زیادی را نیز برجای گذاشت.

حضور سرزده رئیس جمهور در منطقه سیل زده فیروزکوه

رئیس جمهور کشورمان برای بررسی شرایط سیل زدگان و نیز امدادرسانی در مناطق سیل زده فیروزکوه وارد این شهرستان شد و در جمع مردم روستای مزداران گفت: نیروهای امدادی با تمام توان در حال امدادرسانی به مردم سیل زده هستند ، رئیس جمهور در جمع مردم سیل زده روستای مزداران با عنوان اینکه در حال حاضر ۶۶۰ نقطه در کشور دچار سیل شده‌ است، بر تداوم امدادرسانی تا برقراری آرامش در منطقه تاکید کرد.

سیل در چهارمحال بختیاری

با فعال شدن سامانه بارشی در کشور در چهارمحال و بختیاری سیل پنج شهرستان این استان را در برگرفت.

علی‌ بیگی فرماندار بن چهارمحال و بختیاری پیشتر اعلام کرد در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در این شهرستان به‌ویژه روستای بارده وسایل زندگی ۲۵۰ خانوار این روستا به‌طور کامل از بین رفته است.

وی افزود که ۱۸۰ منزل مسکونی روستای بارده به‌ طور کامل خسارت دیده و غیرقابل سکونت شده است.

«سید صولت مرتضوی» در همان روز های اول از روستای سیل زده بارده شهرستان بن بازدید کرد.

سیل در کهگیلویه و بویر احمد

وزیر کشور با اشاره به بررسی های میدانی از مناطق خسارت دیده از سیل هفته اخیر در نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد داشته تاکید کرد: باید کمک های فوری به آسیب دیدگان در اولویت برنامه کاری دستگاهها قرار گیرد.

اختصاص اعتبار برای جبران و کاهش خسارات ناشی از وقوع سیل اخیر در برخی استان‌های کشور

هیات وزیران در جلسه ۹ مرداد ۱۴۰۱، با پیشنهاد وزارت کشور و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور، مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال به منظور جبران و کاهش خسارات ناشی از وقوع سیل اخیر در برخی از استان های کشور، اختصاص داد.

دولت همچنین وزارت کشور را موظف کرد گزارش عملکرد این تصویب نامه را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال نماید.

رییس سازمان مدیریت بحران در رابطه با میزان خسارت وارده از سیلاب ها در کشور گفت: سیلاب‌های ناشی از پدیده مونسون از اول مردادماه ۲۴ استان کشور شامل ۱۳۳ شهرستان و یک هزار و ۳۴۴ روستا را در بر گرفت. بر اثر سیلاب اخیر چهار هزار و ۱۵۱ خانه روستایی به طور کامل تخریب و ساکنان بیش از ۶۰ روستا در پناهگاه‌های موقت اسکان داده شدند. رییس سازمان مدیریت بحران بیان کرد:علاوه بر حجم بالای خسارت در روستاهای کشور، یک هزارو ۱۴۱ خانه شهری نیز تخریب شدند و بیش از هفت هزار خانه نیاز به بازسازی دارند. برآورد ما از میزان خسارت ۴۴ هزار میلیارد تومان می باشد.

مهمترین اقدامات دولت در مرداد ۱۴۰۱/از آیین‌نامه واردات خودرو و همگانی شدن بیمه ناباروری

ساخت ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور کلید خورد

علی بهادری جهرمی نوشت: ساخت یک میلیون و ۴۹۷ هزار و ۵۳۹ واحد مسکونی آغاز شده است. از این تعداد حدود ۶۳ هزار واحد به مرحله نازک‌کاری رسیده و بیش از ۱۴۰ هزار واحد هم در مرحله سفت‌کاری است.

رئیسی: صدور قطعنامه در آژانس بین المللی انرژی اتمی به اعتماد سیاسی ضربه زد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در گفت وگویی تلفنی ۱۲۰ دقیقه‌ای درباره راهکارهای تقویت همکاری‌های دوجانبه و همچنین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و چالش‌های عمده جهانی از جمله امنیت غذایی و امنیت انرژی مذاکره کردند.

رئیس جمهور با نفی اصالت جنگ در حل اختلافات بین کشورها و لزوم اعتمادسازی امنیتی تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران آماده نقش آفرینی در پایان بخشیدن به درگیری‌ها در اوکراین و حل و فصل مسائل از طریق گفت وگوهای سیاسی است.

رئیسی همچنین با تقبیح اقدامات و مواضع غیرسازنده آمریکا و کشورهای اروپایی، اظهار داشت: صدور قطعنامه در آژانس انرژی اتمی اقدامی بحران‌ساز و با هدف ایجاد فشار علیه ملت ایران بود که موجب ضربه زدن به اعتماد سیاسی است.

وزیر راه و شهرسازی: ۶۰ هزار واحد مسکن مهر آماده است

«رستم قاسمی» وزیر سابق در گفت و گو با خبرنگاران درباره وضعیت جدید طرح مسکن مهر، گفت: ما ۶۰ هزار واحد را آماده کرده‌ایم و ۶۰ هزار واحد دیگر مانده است که درحال آماده‌سازی انشعاب آب و برق آنها هستیم. ۶۰ هزار دیگر هم متأسفانه مشکل حقوقی دارند که در دادگاه‌ها در حال بررسی است.

مهمترین اقدامات دولت در مرداد ۱۴۰۱/از آیین‌نامه واردات خودرو و همگانی شدن بیمه ناباروری

سفرهای استانی رئیسی در مرداد ماه

شکستن رکورد سفرهای استانی از سوی دولت سیزدهم به نحوی که در طول یک سال، همه استان‌ها شاهد حضور رئیس جمهوری و هیات دولت بودند، یک رویداد مهم در تاریخ حکمرانی کشور است.

همدان

دیار الوند و پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین پنج‌شنبه ۶ مرداد میزبان سی‌امین سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت بود، رییس جمهوردر رابطه با مصوبات این سفر گفت: در جریان سی امین سفر استانی هیات دولت، تامین اعتبار و اجرای ۱۷۹ طرح و پروژه حوزه های مختلف عمرانی و اقتصادی در استان همدان به تصویب رسید. طرح های مصوب در سفر استانی به همدان شامل ۳۵ طرح زیربنایی، سه پروژه حوزه آب، خاک و کشاورزی، ۲۵ طرح بهداشتی و درمانی، ۷۹ طرح فرهنگی، ورزشی و گردشگری، ۳۳ طرح مرتبط با اشتغالزایی و ۲ طرح صنعتی و معدنی است.

وی اظهار داشت: طرح آبرسانی به شهر همدان(انتقال از سد تالوار)، بازسازی و اجرای ۳۲ رشته قنات، تکمیل شبکه های فاضلاب شهرهای همدان، ملایر نهاوند، بهار تویسرکان و اسدآباد، تکمیل تصفیه خانه های همدان و شهرک های صنعتی، پروژه آبرسانی به شهرهای ملایر، تویسرکان و دیگر مناطق، تکمیل سد خرم رود و تکمیل مجتمع های آبرسانی روستایی مناطق مختلف استان نیز از دیگر طرح های مصوب سفر هیات دولت به استان همدان است.

ایجاد ۴۰ هزار شغل در استان نوید رییس جمهور به مردم همدان

رییس جمهور در جمع پرشور اقشار مختلف مردم همدان در سالن ۶ هزار نفری سردار شهید حاج حسین همدانی گفت: تعهد اشتغال این استان در سال جاری ۲۷ هزار شغل است که از مدیران می خواهم این رقم به ۴۰ هزار شغل افزایش یابد.

کرمان

سی و یکمین سفر استانی دولت مردمی در دور نخست به مقصد کرمان انجام شد و کرمان پرونده سفر های استانی دولت در دور اول را به پایان رساند، سفر هایی که در یک سالی که از عمر دولت گذشت به نوع خود بی نظیر بود و دولت سیزدهم رکورد تاریخی را به ثبت رساند.

دیار کریمان، بهشت معادن ایران، قطب کشاورزی و باغداری و سرزمین چهار اقلیم با بیشترین آثار ثبت جهانی ایران (هشت اثر) موقعیت منحصربه فردی را در همه بخش های صنعتی، معدنی، کشاورزی و گردشگری پیش رو دارد که در سفر استانی دولت سیزدهم روند توسعه آن شتاب بیشتری به خود گرفته است.

رییس جمهور در نشست خبری در رابطه با مصوبات این سفر گفت: برای رفع مشکلات ضروری کرمان در سفر استانی ۲۱۶ مصوبه در مجموع به تصویب رسید.امید است هم از جانب استان و هم معاونت اجرایی رییس جمهور و نیز رسانه ها اجرایی شدن این مصوبه ها پیگیری شود.رسانه ها می توانند اگر مواردی در اجرای مصوبه ها با کندی پیش می رود حتما تذکر دهند.

رییسی با بیان اینکه این مصوبه ها در همه بخش های زیرساختی، صنعت، معدن، آموزشی، بهداشت و درمان و غیره بوده است اظهارامیدواری کرد که با این مصوبات و اجرای آنها بخشی از مشکلات ضروری استان حل شود.

به گفته رییسی ۱۲ مصوبه اشتغالزایی، ۱۹ مصوبه رفاهی و اجتماعی، ۶ مصوبه صنعت و معدن و ۱۲ مصوبه قضایی و امنیتی در این سفر از جمله مصوبات بود.

رئیسی همچنین گفت: در این سفرطرح های آبرسانی در حوزه آب، خاک، کشاورزی ۶۲ مصوبه، حوزه زیربنایی ۳۳ مصوبه و مصوباتی برای طرح های فرهنگی، آموزشی و ورزشی داشته است و۳۵۰ مرکز آموزشی نیز احداث می شود تا جایگزین مدارس کانکسی شود.

سکانس بی نظیر در کرمان

وزش تندبادها موجب برخاستن شن‌های روان در مناطق جنوبی و جنوب شرقی استان کرمان می‌شود، پدیده‌ای که به زیرساخت‌های شهری و جاده‌ای خسارت‌های فراوانی وارد می کند و میان اهالی منطقه به «باد شمال» شهرت دارد؛ در این پدیده که با خشکسالی های پیاپی در سال های اخیر تشدید شده، خاک ماسه بادی و رس منطقه جازموریان حتی با وزش یک نسیم به حرکت در می آید.

از قضای روزگار رییس جمهور بیست و یکم مرداد که برای دومین بار عازم جنوب کرمان بود، این بادها بار دیگر وزیدن گرفت و دیدار مردمی آیت الله رییسی با روستاییان جنوب کرمان را تحت تاثیر قرار داد؛ این بار وزش باد در کار نبود بلکه شاهدان عینی آن را به باران شن تشبیه کردند.باران شنی که دولتمردان را از ادامه کار بازنداشت و رئیسی در همان شرایط، به ادامه برنامه های خود در این سفر استانی پرداخت.

رییس جمهوردر واکنش به مطالبات مردم شرق استان برای استان شدن گفت: من این درخواست ها و پلاکاردهای شما را دیدم؛ اما استان شدن شاخص هایی دارد که باید بررسی شود.

وی با اشاره به سخنان قبلی خود در شهرستان جیرفت مبنی بر اینکه استان شدن کرمان جنوبی در دستور کار دولت قرار دارد اظهارداشت: در جیرفت هم گفتم که این درخواست که سال ها وجود داشته در دستور کار است.

وزارت اطلاعات: ۱۰ تروریست‌ تکفیری - صهیونیستی داعش دستگیر شدند

سربازان گمنام امام زمان(عج) ۱۰ تروریست‌های تکفیری - صهیونیستی داعش که قصد انجام چند عملیات تروریستی را در میان عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) داشتند، دستگیر کردند.

مهمترین اقدامات دولت در مرداد ۱۴۰۱/از آیین‌نامه واردات خودرو و همگانی شدن بیمه ناباروری

تشکیل جلسه شورای عالی عتف با حضور رییس‌جمهور پس از ۱۱ سال

برگزاری بیست‌وهشتمین جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با حضور رییس‌جمهور پس از ۱۱ سال، دلگرمی بزرگی برای پژوهشگران و نشان دهنده اهمیت پژوهش نزد آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» است؛ جلسه‌ای که در آن کلیات طرح «نگهداشت نخبگان و مهاجرت معکوس»، «شبکه ملی آزمایشگاهی» و «محققان پسادکتری» تصویب شد.

همدلی دولت سیزدهم و مجلس یازدهم به روایت آمار

نشست رئیس مجلس، هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های مجلس با اعضای هیأت دولت، شامگاه یکشنبه ۲۳ مرداد ماه در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد. نشستی که در آستانه یک سالگی دولت سیزدهم، بهانه بررسی کمیت و کیفیت رابطه دو قوه شد، رابطه‌ای که آمار از بهبود و ارتقا آن حکایت دارد.

یک سال از آغاز دولت سیزدهم گذشته است و این یعنی «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور، ۳۶۵ روز فرصت داشته است تا هزاران مسئولیت کوچک و بزرگ را به انجام رساند، کشور را در یکی از سخت‌ترین برهه‌ها اداره کند، روابط سیاسی در داخل و روابط با جهان خارج را تنظیم و به ریل توازن بازگرداند، مسیرهای اشتباه را اصلاح و مسیرهای درست را تقویت کند. این میان تنظیم روابط قوا و کاستن از تنش‌های تجربه شده یکی از این مسئولیت‌هایی بوده است که با نگاه خاص رئیس‌جمهور نسبت به اهمیت آن، در اولویت دولت قرار گرفته است.

آیت‌الله رئیسی در یک‌سال مسئولیت خود با نمایندگانِ همه ۳۱ مجمعِ استانیِ ۳۱ استان کشور، جلسه برگزار کرد. به معنای دیگر با تک‌تک ۲۹۰ نماینده قوه مقننه، در «یک» سال دیدار و گفت‌وگو کرده است. همچنین رئیس جمهور در یک سال نخست ریاست جمهوری، مجموعا ۷ بار در مجلس حضور یافته است. این آمار زمانی اهمیت می‌یابد که از یک‌سو متوجه اهمیت زمان رئیس‌جمهور به دلیل فشردگی بسیار بالای برنامه‌ها و مسئولیت‌ها باشیم و از سوی دیگر این آمار را با دولت قبل مقایسه کنیم. رئیس جمهور دولت‌های یازدهم و دوازدهم در «هشت» سال مسئولیت خود تنها ۲۱ دیدار با مجامع استانی برگزار کرد و این درحالی بود که اکثریت نمایندگان مجلس دهم با طیف فکری رئیس‌جمهور وقت همسو بودند. همچنین رئیس جمهور در دولت یازدهم ۵ بار و دولت دوازدهم ۴ بار در مجلس حاضر شد. در مدت کمتر از یک سال، «محمد مخبر» معاون اول و «سید صولت مرتضوی» معاون اجرایی رئیس جمهور ۲۰ دیدار با مجامع استانی (۱۹۶ نماینده) و ۱۱۰ دیدار انفرادی با نمایندگان مجلس داشتند که در مجموع معاونان رئیس‌جمهور، ۳۰۶ نفردیدار با نمایندگان مجلس برگزار کردند. وزرای دولت سیزدهم نیز در مجموع ۱۵۲ دیدار با مجامع استانی، ۲۳۹ دیدار با کمیسیون‌ها و ۶۴ دیدار با فراکسیون‌ها برگزار کرده‌اند.

۸۲۲ دیدار از ۵۵۶۷ بار ملاقات انفرادی بین وزرا و نمایندگان، روزهای دوشنبه و در دفتر ویژه دولت برگزار شده است. آمارهایی که با هیچ معیاری قابل قیاس با کابینه یازدهم و دوازدهم نیست. معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها، دیگر گروه دولتی‌هایی هستند که در یک سال گذشته و به منظور تسریع اقدامات و اعلام نیازها و ضرورت‌های هر وزارتخانه به قوه مقننه و نیز دریافت دیدگاه‌های نمایندگان با آنها دیدارهای فشرده داشتند و در مدت ۱۱ ماه گذشته ۱۵جلسه مشترک با معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برگزار شده است.

حضور معاونین رئیس جمهور و وزرا هم در مجلس قابل توجه بوده و اعضای کابینه سیزدهم تاکنون ۲۵۲ بار در مجلس حاضر شده‌اند که ۳۶ بار آن در جلسات علنی و غیرعلنی صحن و بقیه حضور در کمیسیون های مجلس بوده است. این در حالی است که میانگین حضور وزرا و معاونان رئیس جمهور در دو دولت یازدهم و دوازدهم دربهارستان تنها ۱۱۳ مورد بوده است.

بررسی آیین‌نامه واردات خودرو در هیأت دولت

مردادماه بررسی آیین نامه پیشنهادی وزارت صمت درباره واردات خودرو به هیات دولت رسید؛ «سیدمحمد حسینی» معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره تصویب این آیین نامه، بر این نکته تاکید کرد که دولت با موضوع واردات خودرو موافق است.

وی درباره جزئیات مصوبه هیأت وزیران توضیح داد: دولت آئین‌نامه‌ای در خصوص واردات خودرو تدوین کرده و باید برای تحقق این امر همه جانبه نگری صورت گیرد و به طور مثال تأثیری که این موضوع بر قیمت ارز دارد، مشخص شود.

سخنگوی دولت: بیمه ناباروری همگانی شد

علی بهادری جهرمی در توضیح همگانی شدن بیمه پایه، بیمه ناباروری بر اساس مصوبه دولت گفت: با مصوبه هیات دولت، سازمان بیمه سلامت ایران مکلف است نسبت به پوشش بیمه‌ای همه زوجین نابارور فاقد بیمه پایه مطابق آیین‌نامه بند «الف» ماده (۷۰) قانون برنامه ششم توسعه اقدام نماید.

دستور رئیس جمهور برای برخورد با متخلفان فولاد مبارکه

رئیس جمهور ضمن تشکر از وزیر صمت در ایجاد تغییرات مدیریتی در فولاد مبارکه در همان ابتدای شروع به کارش دستور داد که همه کسانی که تخلف آنها در فولاد مبارکه محرز شده از کار برکنار شوند و به تخلفات آنها برابر ضوابط و مقررات در مراجع صالح رسیدگی شود.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد در این باره گفته است؛ درمورد فساد رخ داده در فولاد مبارکه اصفهان گفت: نکته اول اینکه موضوع تخلف یا جرم در زمانی که آیت الله رییسی رییس قوه قضائیه بود در دو مرحله در اواخر سال ۹۹ یک بازرسی موردی راجع به یک مورد قرارداد مربوط به همسر آقای واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور سابق و یک مورد مربوط به واگذاری خودرو به برخی افراد خاص انجام شد که گزارش آن را به دادستان عمومی و انقلاب تهران دادیم و حتی منجر به صدور قرار وثیقه شد که به دلیل عدم تامین وثیقه، ۲۴ ساعت بعد آقای عظیمیان مدیر وقت فولاد مبارکه بازداشت شد.

عملکرد وزارت دفاع در نخستین سال دولت سیزدهم

به سرانجام رساندن ۵۲ پروژه مهم در حوزه‌های مختلف رزمی، بخشی از عملکرد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طی نخستین سال فعالیت دولت سیزدهم بود.

وزرا و معاونان رییس جمهور برای ملاقات مردمی در مساجد حضور یافتند

با پیشنهاد حجت الاسلام «احمد صالحی» و با توجه به گرامی‌داشت هفته دولت و تقارن این ایام با هفته جهانی مساجد، تمام وزیران، معاونان رئیس جمهور با حضور در مساجد و هیات‌های مذهبی در میان مردم حاضر و بصورت چهره به چهره ملاقات‌های مردمی داشتند و نسبت به درخواست‌ها و شکایات، اقدامات لازم را انجام دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha