پرسه در شمیران

۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۳۸
کد خبر: 85065641
پرسه در شمیران

شمیرانات - ایرنا - نخستین تور پیاده‌گردی در نوروز ‌۱۴۰۲ در شمال تهران با نام پرسه در شمیران برگزار شد.

به گزارش ایرنا، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک تهران روز شنبه در این باره به خبرنگاران گفت: تورهای پیاده گردی تحت عنوان "پرسه در شمیران" توسط ستاد گردشگری شهرداری منطقه یک با محوریت آشنایی با تاریخچه موزه ها، بازدید از باغ موزه هنر ایرانی، موزه پروفسور حسابی، موزه موسیقی و موزه سینمای ایران در حال برگزاری است.

سلیمه رودکی اظهار داشت: این تورها به مدت هفت روز تا ۱۳ فروردین از ساعت ۱۰.۳۰ صبح به مدت ۲ ساعت برای شهروندان برگزار می شود.

وی همچنین از برپایی استیج شادمانه بهار قرآن در بوستان قیطریه همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان خبر داد.

این مسئول خاطرنشان کرد: همزمان با فرارسیدن بهار طبیعت و بهار قرآن استیج فرهنگی همراه با اجرای برنامه های شاد شامل اجرای کودک، آکروبات و مسابقه از روز پنجشنبه سوم تا ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۹ تا ۲۱ در محوطه بوستان قیطریه در شمال تهران در حال برگزاری است.

۱۰ هزار المان شهری شمیرانات رنگ آمیزی شد

پرسه در شمیران

رودکی در خبر دیگری اعلام کرد: بیش از ۱۰ هزار المان شهری موجود در بوستان های منطقه یک در طرح بهار جانها توسط اداره فضای سبز رنگ آمیزی شد.

به گفته وی رنگ‌آمیزی و کاربرد صحیح رنگ‌ها در شهر از عناصر تأثیرگذار بر کیفیت بصری فضاهای سبز شهری محسوب می شود که در همین راستا بیش از ۱۰ هزار از المان شهری موجود در ۲۱۱ بوستان موجود در سطح منطقه و همچنین بوستان های جنگلی همچون توچال و سوهانک در طرح بهار جانها رنگ آمیزی شد.

این مسئول طرنشان کرد: از جمله این المان ها می توان به نیمکت، سطل زباله، گلجای، پایه چراغ، وسایل بدنسازی اشاره کرد.

منطقه یک شهرداری تهران در منتهی‌الیه شمال شرقی این شهر واقع شده‌ است و شمالی‌ترین منطقه شهر تهران به حساب می‌آید.

این منطقه از شمال (شمیران) به رشته‌ کوه البرز، از غرب به منطقه اوین، از جنوب به بزرگراه شهید چمران و بزرگراه مدرس و بزرگراه شهید صدر و از شرق به لواسانات محدود می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha