ژاپن ناوشکن هایش را به موشک های آمریکایی های مسلح می کند

تهران- ایرنا -یک منبع آگاه در دولت ژاپن امروز اعلام کرد این کشور تصمیم دارد ۸ ناوشکن " ایجیس" خود را تا سال ۲۰۲۷ بروز رسانی کند تا بتواند از آنها با موشک های کروز تاماهاوک که از آمریکا خریداری کرده استفاده کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از کیودو نیوز، بروز رسانی و ارتقای ناوشکن های ژاپنی که موشک های کروز آمریکایی بتواند در آن نصب شودبه منظور قادر ساختن ژاپن برای پرتای موشک های دور برد از مناطق متفاوت در این کشور در راستای تلاش برای توسعه ظرفیت هایی است که بتواند اهدافی را در داخل خاک دشمن در میانه افزایش تهدیدهای هسته ای و موشکی کره شمالی و افزایش تهدیدهای نظامی چین هدف قرار دهد.

براساس اطلاعات یک منبع آگاه دولت ژاپن، این کشور برنامه دارد تا آخرین مدل موشک های تاماهاوک بلاک-۵ را با بُرد تقریبی هزار و ۶۰۰ کیلومتر از آمریکا خریداری کند. دولت ژاپن پیشتر از خرید ۴۰۰ موشک تاماهاوکس به ارزش ۲۱۱.۳ میلیارد ین معادل ۱.۶ میلیارد دلار در بودجه سال جاری مالی میلادی که از ماه آوریل آغاز می شود خبر داده بود.

درحال حاضر ۲ کشتی دریایی نیروی دفاع از خود ژاپن مجهز به سیستم موشک های دفاعی ایجیس در پایگاه دریایی یوکوسوکا در استان کاناگاوا مستقر شده است. دو کشتی دیگر نیز در پایگاه مائیزورو در استان کیوتو و ۴ کشتی باقی مانده در پایگاه ساسبو در استان ناگاساکی مستقر شدند.

قرار است ژاپن ۲ کشتی ایجیس دیگر را در سال مالی ۲۰۲۳ به ناوگان دریایی خود اضافه کند. اواخر سال گذشته میلادی ژاپن تصمیم گرفت ظرفیت های ضدحمله ای خریداری کند و بودجه هزینه دفاعی را به ۲ برابر افزایش دهد.دولت ژاپن اعلام کرد داشتن ظرفیت حمله به پایگاه های دشمن ذیل قانون اساسی درصورتیکه اقدامی جهت دفاع از خود باشد امکانپذیر است. در استراتژی جدید ملی این کشور دولت اعلام کرده است که ظرفیت های ضدحمله ای برای این کشور ضروری است تا در شرایط حمله موشکی بتواند واکنش نشان دهد و اقدامی بازدارنده از حمله های بیشتر باشد.

https://english.kyodonews.net/news/2023/03/5576a551e674-japan-eyes-upgrading-aegis-ships-with-tomahawk-missiles-by-fy-2027.html

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha