اورژانس زنجان بیش از یک‌هزار مصدوم را به بیمارستان منتقل کرد

زنجان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: با اجرای طرح نوروزی از ۲۴ اسفند سال گذشته تاکنون بیش از ۲ هزار ماموریت اورژانس استان انجام شد و یک‌هزار و ۳۰۸ مصدوم ترافیکی و غیر ترافیکی به بیمارستان‌ها انتقال یافتند.

حسن بختیاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت یاد شده ۶ هزار و ۹۸ مورد تماس دریافتی با اورژانس ۱۱۵ زنجان ثبت شده که این تعداد در روز گذشته ۵۴۵ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه در همین بازه زمانی ۴۱۰ مورد موالید در بیمارستان های استان ثبت شده است، گفت: طی بازه زمانی یاد شده ۱۴ هزار و ۵۰ نفر نیز برای دریافت خدمات مورد نیاز به مراکز جامع سلامت شهری و روستایی استان مراجعه کرده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: در همین مدت ۴۸ هزار و ۲۸۸ نفر به صورت سرپایی به اورژانس بیمارستانی این استان مراجعه کرده‌اند و شمار جراحی های انجام گرفته نیز یک هزار و ۷۳ مورد بوده است.

وی به ۷۶ مورد بازدید از داروخانه های استان اشاره کرد و گفت: طی مدت یاد شده به ۱۸۹ مورد شکایات مردمی پاسخ داده شده است.

بختیاری خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی ها تلاش شده است تا مشکلی در دریافت خدمات مورد نیاز عموم مردم در نوروز به وجود نیاید و رضایتمندی در اولویت کاری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در بازه زمانی ۲۴ اسفند پارسال تاکنون یک هزار و ۸۹۷ مورد بازرسی از اماکن عمومی و تهیه و توزیع مواد غذایی استان توسط کارشناسان انجام شده است، افزود: ۳۲۱ مورد نیز بازرسی و بازدید توسط مدیران دانشگاه انجام گرفته است.

طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفند سال گذشته آغاز شده و تا ۲۵ فروردین امسال ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha