مصوبات سفرهای استانی برای خوش‌نشین‌ها نیست

تهران-ایرنا- نخستین مهمان مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در سال جدید خورشیدی، «محسن منصوری» استاندار سابق تهران و معاون اجرایی کنونی رئیس‌جمهور بود که پای تماس‌های مردم نشست.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، تعریض جاده‌ای ییلاق‌نشین در اطراف تهران، موضوع تماس یکی از شهروندان با معاون اجرایی رئیس جمهور بود که تماس‌گیرنده تأکید داشت که این راه شریان حیاتی است و باید تعریض شود تا دسترسی به منطقه راحت‌تر شود. معتقد بود که سرعت انجام پروژه کند است.

منصوری ابتدا با دقت جزئیات پروژه را پرسید، اینکه طول جاده چقدر است و آیا تعریض آن جزء مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور بوده یا نه؟ پس از این پرسش‌ها به تماس‌گیرنده قول داد که خواسته‌اش اگر مصوبه سفر باشد که حتما اجرایی خواهد شد اما اگر نبود باید طرح جدیدی در استانداری مورد پیگیری قرار گیرد.

پس از پایان تماس و با توجه به وجود مسیرهای متنوع در آن منطقه بحثی میان حاضرات در نشست در گرفت که آیا این طرح تعریض به نفع عموم مردم است یا صاحبان ویلاهای ییلاقی؟ که در پاسخ به این شبهه هم حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی تأکید کرد که اگر به نفع عموم مردم نباشد در اولویت رسیدگی نیست و هم منصوری هم تصریح کرد که مصوبات سفرهای استانی برای رفاه حال عموم مردم است و نه برای خوش‌نشین‌ها در ویلاهای اطراف تهران.

تلاش دولت پایان مازوت‌سوزی است

آلودگی هوای شهرهای صنعتی مانند اراک، در تماس‌ یکی از اراکی‌ها بار دیگر در تماس با معاون اجرایی رئیس‌جمهور تکرار شد. نیروگاه شازند این استان به گفته جوان اراکی جانمایی مناسب نداشته و اکنون هم به یکی از منابع آلودگی شهر تبدیل شده است.

منصوری هم از دغدغه این شهروند تشکر کرد و هم توضیح داد که بر اساس تأکید رئیس‌جمهور مازوت سوزی به حداقل رسیده و سازمان حفاظت از محیط زیست هم پای‌کار است که در کشور مازوت سوزی انجام نگیرد که این در تهران عملیاتی و مازوت‌سوزی متوقف شد.

در شازند هم قرار بر این بود که تا جای ممکن از مازوت استفاده نشود مگر اینکه بین قطع برق مردم و استفاده از مازوت مجبور به انتخاب شده باشند.

ظرفیت بازنشستگان، پشتوانه‌ای برای آینده کشور

بازنشسته‌ای که پشت خط ارتباطی با معاون اجرایی رئیس‌جمهور آمد، از ظرفیت ۲۰ میلیونی این قشر در جامعه سخن گفت که در صورت درایت در مدیریت آن ها می‌توان از تجربه آن‌ها بیشترین بهره را هم برای پیشرفت کشور و هم برای حل مشکلات خود بازنشستگان استفاده کرد. این شهروند همچنین با سرپرست نهاد ریاست جمهوری درباره مشکلات بازنشستگان نهاد هم سخن گفت که منصوری وعده داد معاونش حتما نشستی را با حضور او و دیگر اعضای کانون بازنشستگان برگزار کند و توضیح داد: مشکلات بازنشستگان نهاد را بررسی و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

پیگیر جدی مصوبات استانی هستم

معدن فاریاب شهرستان جیرفت استان کرمان، همچنان در پیچ و خم‌های اداری و قیمت‌گذاری شرکت و دیگر چالش‌ها گرفتار شده و این در حالی است که تعداد زیادی از مردم منطقه به این معدن وابسته هستند و امرار معاش آنها با تعطیلی معدن به مشکل برخورده است. این مشکل را شهروندی از این جیرفت با معاون اجرایی رئیس‌جمهور و مسئول پیگیری سفرهای استانی در میان گذاشت. منصوری تأکید کرد که با توجه به حضور رئیس جمهور در منطقه جیرفت و طرح موضوع معدن در سفرهای استانی پیگیر حل مشکل آن هم در تهران و هم در استان خواهد شد.

معضلات کوچک و بزرگ تعاونی‌های مسکن

تعاونی‌های مسکن و مشکلات و چالش‌های زمین‌ها محور چند تماس با معاون اجرایی رئیس‌جمهور بود. تماسی از اراک برقرار شد و شهروند پشت خط مالک زمین‌های اطراف دانشگاه اراک بود و طبق مصوبه سفر استانی رئیس‌جمهور باید زمین‌هایش با زمین‌های دانشگاه تهاتر می‌شد اما مانند ۳۰۰ مالک دیگر همچنان بلاتکلیف مانده بود و معضل تغییر کاربری زمین‌های دانشگاه داشت. هم خودش و هم مالکان زمین‌های ۴۰ هکتاری اطراف دانشگاه اراک به این موضوع منتقد بودند.

منصوری ابتدا مشکلات فنی و حقوقی موجود در مسیر را برای شهروند اراکی توضیح داد و گفت: صنوف مقابل دانشگاه ملک ارزشمندی دارند و جابه‌جایی موانع مالی دارد. این مشکل سه ضلع دارد؛ ضلع دانشگاه، ضلع مالکان و ضلع صنوف که باید منافع آنها تا حد امکان تأمین شود. معاون اجرایی رئیس‌جمهور تصریح کرد: دولت می‌تواند کاربری زمین را تغییر دهد و حتما این موضوع را پیگیری خواهد شد.

زمین‌های گلستان در رباط کریم و واحدهای وعده داده شده به فرهنگیان در پردیس از نمونه این گلایه‌ها و انتقادها بود. شهروندی که از رباط کریم تماس گرفته بود و پیش از این و از زمان استانداری منصوری با او آشنا بود و تصریح کرد که با رفتن او به ریاست جمهوری امیدها برای حل مشکل زمین‌ها و تعاونی مسکن بیشتر شده است تا معضل لوث نشود و به معاون اجرایی رئیس‌جمهور هم تأکید کرد که از او یک اشاره کافی است تا با سر برای حل مشکل بدود و پیش‌قدم شود.

منصوری هم تصریح کرد که از جزئیات پرونده آن‌ها آگاه است و گرچه حرف شهرداری در این پرونده قانونی است اما باید در این زمینه توافقی صورت گیرد که بیشترین انعطاف را به نفع مردم داشته باشد.

بانویی هم که گلایه‌مند شرایط تعاونی مسکن پردیس بود، دل پری از شرایط واگذاری و اتفاقات روی داده داشت که با توجه به اینکه بخشی از مشکلات هم به نهاد مربوط بود، منصوری قول پیگیری ۱۰۰ درصد و البته زودهنگام را داد و تصریح کرد که در دولت قبل در یکی از تعاونی‌ها مشکلاتی ایجاد شده اما ما متعهد به حل و فصل آن هستیم. پرونده به قوه قضائیه ارجاع داده شده و ما از طریق بازرسی نهاد ریاست جمهوری به این موضوع ورود جدی خواهیم داشت.

پرونده بعدی از شهرک زیتون سرخه حصار بود و تماس‌گیرنده خواستار دریافت برق و امکانات رفاهی دیگر بود. منصوری از مشکلات این پرونده کاملا آگاه بود و به همین دلیل توضیح داد: ساخت و ساز در آن منطقه به دلیل اینکه جزء مناطق حفاظت شده محیط زیست بوده، غیرقانونی و خارج از بافت است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور به شهروند تماس گیرنده تاکید کرد که طرح تعویض مسکن در پردیس را بپذیرند تا مشکل آن‌ها سامان یابد و به ساخت و ساز در منطقه اصرار نکنند که خدماتی دریافت نخواهند کرد.

منصوری همچنین توضیح داد که خانه‌های ساخته شده و زمین‌های تصرف شده متعلق به منابع طبیعی است اما ساکنان آنجا تصور می‌کنند این زمین متعلق به آنهاست و باید به قیمت زمین‌های دیگر مناطق تهران آن را بفروشند!

طرح ساماندهی کارکنان باید ارزیابی شود

ساماندهی کارکنان دولت موضوع تماس‌ بعدی بود و شهروندی پرسید که دلیل مخالفت دولت با این طرح چه بوده و چرا دولت با حذف شرکت‌های پیمانکاری مخالف است؟ منصوری هم توضیح داد که دولت با این موضوع مخالفتی ندارد و چون بار مالی داشت شورای نگهبان آن را به مجلس برگرداند و اساسا به دولت نرسید. هنوز در دولت بحثی در این زمینه نشده است و چون محاسن و معایبی دارد و دولت آن را بررسی و تحلیل مالی خواهد کرد.

استقبال از سکوهای نخبگانی

تماس بعدی از سوی جوانی بود که پیشنهاد طراحی یک پلتفرم یا سکوی مناسب برای تبادل گفتمانی میان نخبگان و مسئولان را داشت که منصوری ضمن استقبال از ایده او پیشنهاد داد که حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی و مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری با همکاری وزارت ارتباطات این موضوع را پیگیری و به نتیجه برسانند و معاونت هم از آن حمایت خواهد کرد.

هزینه سفرهای استانی بسیار کمتر از عددپراکنی‌هاست

تماس بعدی از یزد بود و شهروندی به بنرهای سفر رئیس جمهور به یزد انتقاد داشت که چرا انتخاباتی است و باید دستاوردها را نشان دهد. منصوری ابتدا از دغدغه و دقت او تشکر و بعد تصریح کرد: رئیس جمهور تأکید دارد سفرها با کمترین هزینه برگزار شود و در واقعیت هم همین است. برای مثال برای هیأت‌های همراه هتلی رزرو نمی‌شود و در مهمان‌سراهای دستگاه‌ها اقامت می‌کنند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور تأکید کرد: با منابع دولت و بیت‌المال کسی بنر خیرمقدم و خوشامد چاپ و منتشر نمی‌کند جز برای اطلاع‌رسانی. در یزد هم بخش خصوصی و خود مردم و هیات‌های مذهبی اظهار لطف کرده بودند که نمی‌توانیم جلوی آن‌ را بگیریم. خود دولت هزینه‌ها را به شدت کنترل می‌کند و رقم هزینه هر سفر رئیس‌جمهور در یک سال و اندی گذشته بسیار کم است و برخی عددپراکنی‌ها بی‌انصافی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha