رشد ۲۰ درصدی اقامت نوروزی در کرمان؛ باغ جهانی شاهزاده در صدر بازدیدها

کرمان- ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان گفت: از ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ تا ۶ فروردین‌ امسال بیش از ۵۰ هزار نفر در تاسیسات گردشگری این استان اقامت کردند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته دارد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، فریدون فعالی اظهارداشت: در کنار تاسیسات گردشگری، مدارس و مراکز اسکان زائران شهید حاج قاسم سلیمانی نیز به مسافران و زائران این استان خدمات اقامتی ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به آمار مسافران ورودی از طریق خطوط ریلی، هوایی و همچنین حمل و نقل عمومی و وسایل شخصی افزود: از ۲۸ اسفند سال گذشته تا ۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ یک میلیون و ۳۵۱ هزار و ۵۸۲ نفر وارد این استان شده‌اند که نسبت به مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی بازدید از اماکن تاریخی سطح استان تصریح کرد: در مدت مذکور ۱۲۵ هزار و ۲۵۵ نفر از این اماکن بازدید کرده‌اند.

فعالی خاطرنشان کرد: باغ شاهزاده ماهان با ۴۷ هزار و ۸۱۲ نفر، حمام گنجعلیخان با ۲۸ هزار و ۳۷۱ نفر و ارگ تاریخی بم با ۲۴ هزار و۹۰۳ نفر به ترتیب بیشترین تعداد بازدید کننده را داشته است.

به گزارش ایرنا،کرمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها به خود اختصاص داده است.

ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha