۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۲۸
کد خبر: 85067454
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هنرمندان خراسان رضوی بیش از سه هزار تئاتر اجرا کردند

مشهد-ایرنا- رییس گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هنرمندان تئاتر استان در سال گذشته سه هزار و ۵۸ نمایش در فضای باز، سالنهای دولتی یا غیردولتی این استان اجرا کردند و هنر خود را به نمایش گذاشتند.

جواد روشندل روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت هفتم فروردین ماه به عنوان روز جهانی تئاتر یا روز ملی هنرهای نمایشی افزود: پارسال ۳۰۳ هزار و ۵۹۰ نفر به تماشای این نمایشها نشستند.

وی با بیان این که نمایشهای مزبور در قالب اجراهای صحنه ای، خیابانی، تعزیه یا پرده خوانی اجرا شده است ادامه داد: پارسال ۳۵۰ مجوز برای نمایش تعزیه و ۶۰ مجوز نیز برای سایر نمایش ها اعم از صحنه ای، خیابانی، تعزیه یا پرده خوانی، جُنگ و تقلید صدا و تردستی در خراسان رضوی صادر شده است.

رییس گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۴۳ گروه تئاتر ثبت شده در استان وجود دارد، برخی گروه های نمایشی نیز در سامانه مربوطه ثبت نشده است اما فعال هستند و در زمانهای خاص، نمایش تولید می کنند.

روشندل افزود: این نمایشها در ۵۷ سالن نمایش اعم از دولتی یا غیردولتی به اجرا درآمد که از این تعداد، ۳۵ سالن، غیردولتی بوده که یکی از آنها به دلیل اجاره بالای محل، غیر فعال شده است.

هفتمین روز از بهار مطابق با ۲۷ مارس به نام روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی نامگذاری شده است که سه مقوله بازیگر، نقش و مخاطب سه رکن اصلی این هنر هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha