کمترین میزان تعرض به مراتع مربوط به جامعه عشایری است

جیرفت- ایرنا- مدیرکل امور عشایر جنوب کرمان گفت: بنا به آمار و شواهد کمترین تعرض به مراتع متعلق به جامعه عشایری بوده و عشایر همواره حامی و حافظ منابع طبیعی و محیط زیست بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ناصر احمدیوسفی روز دوشنبه در دیدار با رییس دادگستری شهرستان جیرفت و دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان اظهار کرد: تعامل با دستگاه قضایی تسهیل بخش مسیر تولید است لذا امادگی خود را برای همکاری و ارتقاء سطح روابط با دستگاه قضایی اعلام می کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه شعار سال ۱۴۰۲ مهار تورم و رشد تولید است، رویکرد جدید این اداره کل باتوجه به تاکید مقام معظم رهبری، در راستای افزایش تولید محصولات عشایری و خارج کردن عشایر از تولید محصول تک بعدی است.

احمدیوسفی اضافه کرد: عشایر نقش مهمی در تامین گوشت قرمز استان دارند و ۳۱ درصد گوشت استان را تولید می کنند، حمایت و برنامه ریزی برای افزیش طرح های توسعه ای مانند کشت گیاهان دارویی، صنایع دستی و معرفی نقاط گردشگری عشایر، از برنامه های اداره کل امور عشایر جنوب کرمان در سال جدید است.

 کمترین میزان تعرض به مراتع مربوط به جامعه عشایری است

رییس دادگستری شهرستان جیرفت هم گفت: صلح یاران و هیات های صلح، بازوان توانمند نهادهای قضایی هستند بنابراین عشایر و سران عشایر می توانند نقش مهمی در ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی داشته باشند.

اصغر ستایی مختاری افزود: امیدواریم بتوانیم با تعامل و همکاری با اداره کل امور عشایر جنوب کرمان از این ظرفیت ارزشمند عشایردر صلح یاران و هیات های صلح استفاده کنیم.

وی یادآور شد: همانند حوزه درمان در حوزه قضا نیز پیشگیری بهتر از درمان است و افزایش تولید و بهبود اوضاع معیشتی سبب کاهش بزهکاری وناهنجاری اجتماعی می شود لذا عشایر که از تولید کنندگان اصلی موادغذایی کشور هستند نیاز به حمایت جدی و بیشتر دارند.

افشین صالحی نژاد دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت هم در این دیدار خواستار اطلاع رسانی به موقع و دقیق از اقدمات خوب وانجام گرفته و حضور در میان عشایر و توانمند سازی آنها شد.

افشین صالحی نژاد با تاکید بر اینکه عشایر حوزه پر اهمیتی است ادامه داد: دستگاه قضا به عنوان کارگزار نظام از تمام ظرفیت های قانونی برای حمایت از جامعه عشایر استفاده خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha