۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۱۱
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85068013
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پاکستان بار دیگر حاضر به شرکت در نمایش دموکراسی آمریکا نشد

تهران - ایرنا - دولت پاکستان برای دومین بار حاضر به شرکت درنشست موسوم به دموکراسی به میزبانی رئیس جمهوری آمریکا که از فردا و به شکل مجازی آغاز می شود، نشد. 

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، اسلام‌آباد سال گذشته نیز حاضر به حضور در نمایش آمریکایی دموکراسی نشد و این بار نیز به این دعوت واشنگتن "نه" گفت.

منابع دیپلماتیک درپاکستان گفتند:با توجه به عدم دعوت آمریکا از چین و ترکیه در اجلاس مجازی دموکراسی و همزمان دعوت از تایوان این موضوع اسلام‌آباد را در تنگنا قرار داده و باعث شد تا پاکستان خود را برای انصراف از شرکت در نشست دموکراسی آمریکا آماده نماید.

این منابع افزودند: پکن و آنکارا از متحدان نزدیک دولت اسلام‌آباد محسوب می‌شوند و رهبران پاکستان هرگز تن به ناخرسند کردن شرکای راهبردی خود نخواهند داد.

براساس این گزارش، وزارت امور خارجه پاکستان امروز با صدور بیانیه‌ای، ضمن تشکر از دعوت رسمی آمریکا و با تاکید بر اینکه اسلام آباد اهمیت زیادی به اصول و ارزش های دموکراسی قائل است، یک روز قبل از شروع این اجلاس نمایشی، این گونه نوشته است که پاکستان در اجلاس سران در ۲۰۲۱ حضور نداشت لذا ملزم به انجام هیچ تعهدی درخصوص عنوان این نشست نیست.

در این بیانیه آمده است: پاکستان آمادگی خود را برای رایزنی‌های دوجانبه با آمریکا و سایر شرکای نشست دموکراسی به صورت جداگانه درباره ترویج و تقویت اصول و ارزش‌های دموکراتیک اعلام می‌کند.

این بخش از بیانیه رسمی وزارت خارجه پاکستان رسما بیانگر نه مجدد اسلام آباد به دعوت واشنگتن برای شرکت در نشست جهانی موسوم به اجلاس دمکراسی است که قرار است از فردا (۲۹ مارس) و به شکل مجازی برگزار شود.

وزارت خارجه آمریکا درحالی در یک حرکت نمایشی قصد برگزاری نشست دموکراسی با دعوت از بیش از یکصد کشور جهان را دارد که خود دموکراسی در کشور میزبان با توجه به سرکوب خیزش های مدنی، رفتارهای نژادپرستانه و آنچه در ششم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۷ دی ماه ۱۳۹۹) و درحمله به کنگره آمریکا رخ داد، از سوی معتبرترین نهادها و موسسات بین المللی زیر سوال قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha