نماینده مجلس: بالندگی اقتصاد ملی در گرو مهار تورم و رشد تولید است

اراک - ایرنا - نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: بالندگی اقتصاد ملی و تقویت بنیه مالی مردم در گرو مهار تورم و رشد تولید است.

حجت‌الاسلام «علیرضا سلیمی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: نامگذاری سال جدید با عنوان «مهار تورم، رشد تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب بیانگر این است که معظم له همچنان نسبت به شرایط معیشتی مردم و فرآیند تولید در کشور دغدغه دارند و بر این اساس باید تمام ظرفیت کشور در جهت تحقق این مهم بکار گرفته شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تولید کم و تقاضای بالا یکی از عوامل تورم در جامعه محسوب می‌شود، بنابراین تولید انبوه و با کیفیت در جهت تامین نیاز داخل می‌تواند ضمن حل مشکل تورم اشتغال چشمگیری را نیز ایجاد کند.

حجت‌الاسلام سلیمی تاکید کرد: علاوه بر این رشد تولید به شرط رعایت کیفیت و قیمت تمام شده مناسب می‌تواند زمینه صادرات و در نتیجه بالندگی اقتصاد کشور را نیز به دنبال داشته باشد که این مهم نیازمند نیازسنجی و ارزیابی بازارهای جهانی است.

وی ضمن تاکید بر اینکه مهار تورم و کنترل نقدینگی نیازمند تعامل و هم افزایی، تمامی دستگاه‌های اجرایی است، اضافه کرد: مهار تورم مستلزم رشد تولید است، بنابراین برای تحقق این مهم باید حمایت همه جانبه از بنگاه‌های اقتصادی و فراهم کردن شرایط سرمایه‌گذاری در نقاط مختلف کشور در صدر برنامه‌های اقتصادی کشور در سال جدید باشد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سال گذشته کشور با تورم جدی‌ مواجه شد، بیان کرد: دولتمردان وظیفه دارند در سال جدید تدابیر ویژه و کارشناسی بیندیشند و اجازه ندهند، تورم سفره اقتصادی مردم را کوچکتر کند.

حجت‌الاسلام سلیمی افزود: نامگذاری سالها از سوی مقام معظم رهبری با محوریت مسائل اقتصادی، نشان از درک بالای ایشان در خصوص رفع مشکلات اقتصادی جامعه دارد، چرا که رهبر معظم انقلاب، مسیرهای دستیابی به موفقیت در حوزه اقتصاد را تبیین نموده‌اند و تحقق این مهم نیازمند عزم همگامی است و در این راستا نباید از هیچ کوششی دریغ شود.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: کشور ظرفیت‌های فراوانی در حوزه تولید دارد که با بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان باید در راستای رشد تولید و رونق اقتصادی کشور، گام‌های موثرتری برداشت.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های اقتصادی آن‌گونه که باید رضایت بخش نیست و می‌طلبد مدیران ضعیف و بی انگیزه را برکنار و از ظرفیت نیروهای جهادی و صاحب ایده‌ بهره‌گیری کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت بانک‌های خصوصی از جمله وظایف بانک مرکزی است، که در این خصوص بانک مرکزی کوتاه آمده و به درستی به وظایف خود در حوزه مدیریت بانک‌ها و یا چاپ اسکناس بدون پشتوانه عمل نمی‌کند و باید این رفتارهای اقتصادی هماهنگ با قوانین باشد و به طور حتم مجلس به منظور تحقق شعار سال با جدیت، اجرای قوانین را پیگیری می‌کند.

سال ۱۴۰۲ از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha