یک میلیون و ۶۹۷ هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی فارس اسکان یافتند

شیراز-ایرنا-مسئول هماهنگی معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی اعلام کرد: از ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۱ تا هفتم فروردین ماه حدود یک میلیون و ۶۹۷ هزار و ۷۹۴ نفر در مراکز اقامتی استان فارس اسکان یافتند.

روح الله روانشاد سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در همین مدت زمان حدود یک میلیون و ۲۱۲ هزار و ۷۳۲ نفر در اماکن اقامتی شهر شیراز اسکان داده شدند.

رضایت مسافران نوروزی از خدمات گردشگری

مسئول هماهنگی معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، میزان رضایتمندی گردشگران نوروزی از خدمات ارایه شده در استان را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: استان فارس از نظر میزان رضایتمندی مسافران نوروزی از تاسیسات گردشگری و خدمات اسکان و پذیرایی، جزو استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود.

روانشاد ادامه داد: در حال حاضر در پیرامون پایگاه‌های جهانی و محوطه‌های باستانی مانند کاخ ساسانی، آتشکده فیروزآباد، حافظیه و سایر مراکز تاریخی فرهنگی فارس شاهد برگزاری مراسم و آیین‌های سنتی و ویژه برنامه‌های ورزش‌ پهلوانی و سایر برنامه‌های فرهنگی با رویکرد ایرانی اسلامی هستیم.

وی بیان کرد: مدیرکل نظارت و ارزیابی وزارت میراث فرهنگی به عنوان بازرس ویژه وزیر و متولی نظارت بر تأسیسات و خدمات گردشگری به مدت ۲روز به استان فارس سفر کرد و به بازدید از بازار وکیل، بافت تاریخی، کمپینگ زیباشهر، باغ جنت و تعدادی از مهمان‌پذیرها، هتل‌ها و سفره‌خانه‌ها پرداخت.

یک میلیون و ۶۹۷ هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی فارس اسکان یافتند

مسئول هماهنگی معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس اظهار کرد: وی پس از نظرسنجی‌هایی که از مسافران نوروزی در استان فارس داشت از خدمات گردشگری ارایه شده در این استان ابراز رضایت کرد و طرح‌هایی همچون افطار آسمانی، رصد پهپادی از جاده‌های فارس، تورهای بافت گردی و اسکان متفاوت و بسیار خوب مسافران نوروزی توسط آموزش و پرورش را به عنوان شاخص‌های استان فارس مطرح و پیش‌بینی کرد که استان فارس در مقایسه با سایر استان‌های کشور می‌تواند امسال هم همچون سال گذشته در صدر تعداد آمار بازدیدکنندگان و رضایتمندی مسافران قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، ارگ کریمخانی، موزه سنگ های تاریخی هفت تنان، موزه پارس، موزه گرمابه حمام وکیل، تخت جمشید و موزه تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم و نقش رجب زیر پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس قرار دارد.

همچنین شهر تاریخی بیشاپور، تنگ چوگان، غار شاپور، موزه بیشاپور، موزه مردم شناسی کازرون، قلعه دختر و کاخ اردشیر فیروزآباد، کاخ ساسان سروستان و موزه باغ نشاط شهرستان لار از دیگر آثار تاریخی ـ فرهنگی زیر پوشش میراث فرهنگی استان فارس به شمار می رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha