رفت‌وآمد خودرویی مسافران نوروزی به آستارا بیش از ۲۰ درصد افزایش یافت

آستارا- ایرنا- رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آستارا گفت: رفت‌وآمد خودرویی مسافران در مسیرهای ارتباطی این شهرستان از زمان آغاز اجرای طرح نوروزی (۲۴ اسفند تا هفتم فروردین) بین ۲۰ تا ۳۵ درصدی رشد داشته است.

به گزارش ایرنا، شاهپور آذروند روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران تشریح کرد: دستگاه تردد شمار در مدت اجرای طرح نوروزی در محور آستارا به اردبیل ۱۵۱هزار و ۴۶۶ خودرو ثبت کرده است که نسبت به سال گذشته با ۱۱۶ هزار و ۳۳۸ خودرو شاهد رشد ۳۵ درصدی بودیم.

وی افزود: ۱۳۲ هزار و ۹۰۶ وسیله نقلیه نیز در محور اردبیل به آستارا از ۲۴ اسفند تا هفتم فروردین ثبت شده که در مقایسه با سال گذشته با ۱۰۵ هزار و ۵۳۸ وسیله نقلیه رشد ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آستارا بیان کرد: ۱۸۲ هزار و ۴۴۱ وسیله نقلیه در محور آستارا به تالش ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۱۶۱ هزار و ۲۱۳ وسیله نقلیه رشد ۲۱ درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در مسیر تالش به آستارا بیشترین آمار را داشتیم، اضافه کرد: دستگاه تردد شمار در این مسیر ۱۹۷ هزار و ۹۲۲ وسیله نقلیه ثبت کرده است که نسبت به مدت مشابه سال پیش با ۱۵۸ هزار و ۵۱ وسیله نقلیه نشان از رشد ۳۲ درصدی دارد.

آذروند اظهار کرد: همچنین ۲ هزار و ۵۵۳ نفر با ۱۵ دستگاه ناوگان حمل و نقل مسافری اتوبوس بین شهری در طرح جابه‌جایی مسافران نوروزی در قالب ۱۴۴ سرویس سفر از پایانه مسافری آستارا به شهرهای تهران، گرگان، کرمانشاه، یزد، اهواز، تبریز، ارومیه، ماکو، مرند و رشت رفتند.

وی ادامه داد: ناوگان حمل و نقل مسافری سواری پلاک عمومی نیز در این مدت با ۱۲۰ دستگاه خودرو با انجام یک هزار و ۴۰۲ سرویس سفر تعداد پنج هزار و ۶۰۸ نفر مسافر را از مبدا آستارا به شهرهای تهران، اردبیل، قزوین، تبریز، رشت و لاهیجان جابه‌جا کرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آستارا عنوان کرد: نرخ بلیت‌های اتوبوس آستارا برای جبران برگشت بدون مسافر از مقصد تا مبدا در این مدت با مجوز سازمان راهداری تا ۲۵ درصد افزایش داشته است که پس از اتمام طرح نوروزی قیمت‌ها به همان روال سابق برخواهد گشت.

وی با اشاره به استفاده از ۹ دستگاه تردد شمار، دوربین‌های نظارت تصویری و ثبت تخلف‌ در جاده‌های آستارا گفت: با توجه به شرایط ۵۰ نفر از نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نوبت‌های کاری مختلف در پایانه مسافری، پایانه بار و جاده‌ها بحث ایمنی جاده‌ای، تصادف، علایم، خط‌کشی، لکه‌گیری آسفالت سرد و گرم، برداشتن لاشه، جمع‌آوری زباله و راهنمایی مسافران را بر عهده داشتند.

شهرستان مرزی بندر آستارا که با برخورداری از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تجاری گوناگون یکی از نقاط گردشگرپذیر کشور به‌شمار می‌رود، با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha