۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۱۲
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 85068923
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقابله جوانان فلسطینی، اشغالگران را از اردوگاه نابلس عقب راند

تهران – ایرنا – مقابله جوانان مقاومت فلسطین با تجاوز سربازان رژیم اشغالگر قدس به یک اردوگاه قدیمی "عسکر" در نزدیکی نابلس در کرانه باختری رود اردن سبب عقب نشینی آنان شد.

به گزارش ایرنا، خبرنگار المیادین روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای اشغالگر، در پی یورش نیروهای اشغالگر به اردوگاهی در نزدیکی نابلس و محاصره کردن خانه یکی از فلسطینیان، رزمندگان فلسطینی به مقابله برخاسته و به سوی آنان آتش گشودند.

به گزارش رسانه های فلسطینی، اشغاالگران پس از محاصره خانه یکی از فلسطینیان، خواستار تسلیم یکی از جوانان شدند و سپس یک کودک ۱۶ ساله را بازداشت کردند. آنها همچنین طی هجومی به اطراف مقبره شرقی در نابلس یک جوان ۱۹ ساله دیگر را نیز دستگیر کردند.

رسانه های محلی همچنین صحنه هایی از سنگ پرانی جوانان فلسطینی به سوی خودروهای زرهی اشغالگران در روستای نبی صالح در هنگام عقب نشینی از شهر بیت ریما در شمال غربی رام الله منتشر کرده اند.

بر اساس گزارش پایگاه های خبری فلسطینی، این تهاجمات همزمان با یورش شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی بوده است که تحت حفاظت شدید نیروهای اشغالگر اسرائیلی قرار گرفته‌اند و موجی از محکومیت محلی و بین المللی را نیز در پی داشته است.

مقابله جوانان فلسطینی، اشغالگران را از اردوگاه نابلس عقب راند

المیادین در گزارشی دیگر از شهادت "عمیر لولح" یک جوان فلسطینی که در جریان حمله نیروهای اشغالگر به شهر نابلس درماه گذشته میلادی زخمی شده بود، خبر داد.

شبکه الجزیره نیز در دو خبر فوری از سرزمین های اشغالی به نقل از وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خطاب به بایدن نوشت که بایدن و دولت آمریکا باید بدانند که – به زعم او – اسرائیل یک کشور مستقل است و ستاره ای دیگر د ر کنار ستاره های پرچم آمریکا نیست.

الجزیره همچنین نوشت که رسانه های اسرائیلی خبر داده اند که برخی مسوولان آمریکایی به نتانیاهو درباره اقدامات تحریم آمیز علیه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا هشدار داده اند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب در واکنش به اظهارات جو بایدن درباره بحران سیاسی در فلسطین اشغالی گفته بود که این رژیم تصمیماتش را بر اساس فشارهای خارجی نمی‌گیرد. (رژیم) اسرائیل مستقل است و تصمیمات خود را بر اساس فشارهای خارجی از جمله از جانب بهترین دوستان ما نمی‌گیرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پیش تر درباره اصلاحات حقوقی و قضایی در کابینه رژیم صهیونیستی گفته بود: من مانند بسیاری از حامیان قوی اسرائیل، بسیار نگران هستم. نگران هستم که آنها این موضوع را به درستی درک کنند. آنها نمی‌توانند این راه را ادامه دهند و من این موضوع را روشن کرده‌ام.

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه اسرائیل نمی‌تواند به این شکل ادامه دهد، گفت که به زودی (در کوتاه مدت) نتانیاهو را به کاخ سفید دعوت نخواهد کرد.

در پی اعتراضات به تصمیم‌های کابینه افراطی «بنیامین نتانیاهو»، موجی از اعتصابات، سرزمین‌های اشغالی فلسطین را فرا گرفته، به گونه‌ای که زندگی مردم از حالت عادی خارج شده است.

اعتصابات سراسری و اعتراضات هفتگی سرانجام موجب شد که نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اندکی از طرح جنجالی اصلاح نظام قضایی عقب نشینی کند، هرچند اظهارات وی برای تعویق این طرح با تردید مخالفان و حمایت هوداران وی همراه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha