تمهیدات پیشگیری از شیوع کرونا در خراسان جنوبی ضروری است

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر اتخاذ تمهیدات لازم برای پیشگیری از شیوع کرونا در استان تاکید کرد و گفت: باید متناسب با رنگ‌بندی هر شهرستان دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی در جلسه ستاد استانی کرونا از فرمانداران خواست برای پیشگیری از وقوع پیک هشتم کرونا در استان آگاهی‌بخشی کنند و تمهیدات لازم را بیندیشند.

وی افزود: با توجه به احتمال گسترش پیک هشتم کرونا در کشور تاکید بر این است که متناسب با سطح رنگ‌بندی هر شهرستان دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود و پیشگیری‌های لازم برای جلوگیری از شیوع کرونا در دستور کار باشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس آخرین آمار و اطلاعات، شهرستان نهبندان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) قرار دارد و شهرستان‌های سرایان و فردوس در وضعیت نارنجی (پرخطر) هستند.

وی اظهار داشت: شهرستان‌های سربیشه، زیرکوه، طبس، قاینات و بیرجند در وضعیت زرد (متوسط خطر) و شهرستان‌های بشرویه، خوسف و درمیان در وضعیت آبی (کم خطر) قرار دارند.

بنا به این گزارش افزایش بازدیدها از بازار، مراکز آموزشی و واحدهای اقامتی و گردشگری، تشکیل قرارگاه‌های کرونا، تاکید بر تزریق نوبت یادآور واکسن کرونا، فراهم‌سازی مکان‌های روباز برای برگزاری مراسم شب‌های احیا، توجه به ضدعفونی منظم و تهویه مدارس برای بازگشایی پس از تعطیلات نوروزی، از مصوبات این جلسه در راستای پیشگیری از شیوع مجدد کرونا در استان است.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، آمار بیماران بستری و سرپایی کرونا در هفته آخر اسفند و چهار روز اول فروردین در این استان کاهشی بوده اما در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشت ممکن است شاهد روند افزایشی موارد مثبت ابتلا و بستری باشیم.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهریور پارسال پیک هفتم کرونا را پشت سر گذاشت.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مردم توصیه کرد در تعطیلات نوروزی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند، از روبوسی کردن و دست دادن در مهمانی‌ها بپرهیزند، در مکان‌های شلوغ و سربسته ماسک بزنند و اگر علائمی مانند تب، سرفه، گلودرد، بدن درد و آبریزش بینی دارند، تا زمان رفع علائم در منزل بمانند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha