۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۱۶
کد خبر: 85069090
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تسهیلات نوروزی خرید صنایع دستی اصفهان به گردشگران پرداخت می‌شود

اصفهان-ایرنا- مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اصفهان گفت: در ایام نوروز با هدف ترغیب خرید صنایع دستی اصفهان، تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی به متقاضیان پرداخت می‌شود.

عبدالصمد شهبازی، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تسهیلات ارزان قیمت، بدون ضامن و تنها با دریافت مدرک شناسایی مُعتبر و چک صیادی به متقاضیان حاضر در غرفه‌های ویژه نوروزی باغ چهلستون اصفهان پرداخت می‌شود.

بازار نوروزی صنایع دستی اصفهان، امسال در باغ چهلستون در غرب میدان نقش جهان پذیرای گردشگران است.

وی با بیان‌اینکه این طرح از پنجم فروردین آغاز شده است و تا ۱۳ فروردین ادامه دارد، افزود: دریافت‌کنندگان تسهیلات باید در همان محل، صنایع دستی مورد علاقه خود را خریداری کنند.

شهبازی افزود: هر کدام از این غرفه‌ها در بازار چهلستون به یکی از شهرستان‌های استان اصفهان اختصاص یافته و در آن مجموعه‌ نوروزی هر شهرستان شامل نمایشگاه و کارگاه آموزشی صنایع‌ دستی، موسیقی سنتی و تهیه غذای بومی دایر شده است.

وی ادامه داد: برای پرداخت این تسهیلات، یک شعبه سیار صندوق کارآفرینی امید در بازار نوروزی صنایع دستی چهلستون مستقر است.

به گزارش ایرنا، نزدیک به هفت میلیون گردشگر نوروزی از ۲۴ اسفند گذشته تا هفتم فروردین امسال به اصفهان سفر کرده‌اند.

مجموع بازدید از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان به سه میلیون و ۳۵۷ هزار نفر بازدید رسیده است.

اصفهان بعد از جیپور هند، عنوان دومین شهر جهانی صنایع دستی را در دنیا دارد.

از ۶۰۲ رشته صنایع دستی شناسایی شده در دنیا ۲۹۹ مورد مربوط به ایران و از این تعداد ۱۹۸ رشته مربوط به استان تاریخی و هُنرپرور اصفهان است.

استان اصفهان همچنین ۶۰ درصد تولید صنایع دستی کشور را به خود اختصاص داده است که از جمله این رشته‌ها زری دوزی،قلمکاری، ترمه و نُقره‌کاری، تذهیب و تحریر کتاب، قطعات نگارگری و نقاشی است و در خاتم کاری، میناکاری، مُنبت و قلمزنی روی انواع فلزات شهرت جهانی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha