ورود مسافران نوروزی به استان اصفهان به هفت میلیون نفر رسید

اصفهان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان از ورود نزدیک به هفت میلیون مسافر نوروزی به این استان از ۲۴ اسفند گذشته تا هفتم فروردین امسال خبر داد.

علیرضا ایزدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت یاد شده، بیشترین ورود مسافران نوروزی به استان اصفهان، ششم فروردین با حدود ۵۸۸ هزار نفر ثبت شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس گزارش ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان از ۲۴ اسفند گذشته تا هفتم فروردین جاری، مجموع بازدید از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری استان به سه میلیون و ۳۵۷ هزار نفر بازدید رسیده است.

ایزدی اضافه کرد: بیشترین بازدیدها مربوط به روز جمعه چهارم فروردین با حدود ۴۶۶ هزار نفر بازدید است.

وی گفت: مجموع اقامت‌کنندگانی که حداقل یک شب را در این خطه اقامت داشته‌اند تاکنون حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بوده است که بیشترین اقامت در سوم فروردین و حدود ۱۹۲ هزار نفر بود.

ایزدی اضافه کرد: از مجموع اقامت کنندگان در استان اصفهان از ۲۴ اسفند گذشته تا هفتم فروردین جاری، بیشترین تعداد آنها در شهرستان اصفهان با یک میلیون و ۱۸۵ هزار نفر ثبت شده است که حدود ۷۵ درصد از کل اقامت های نوروزی را شامل می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان با اشاره به ۴۵۴ مورد بازدید نظارتی از اماکن تاریخی و گردشگری استان اصفهان از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون، تصریح کرد: بیشترین گردشگران نوروزی در این ایام در اصفهان، کاشان، نطنز، خوروبیابانک و نایین حضور داشتند.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام‌های میدان امام(نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های "وزوان" ،"مزدآباد" و "مون" به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha