۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۱۵
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85069132
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

بازدید بیش از یک میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری کردستان

سنندج- ایرنا- سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: از ٢٥ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان هشتم فروردین جاری، بیش از یک میلیون نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری، اماکن مذهبی و فرهنگی استان بازدید کردند.

به‌ گزارش ایرنا، منصور مهرزاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با تمهیدات پیش‌بینی شده در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تلاش شد مسافران و گردشگران نوروزی بتوانند از اغلب اماکن تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان بازدید کنند.

وی افزود: بر اساس آمارهای موجود، از آغاز تعطیلات نوروزی تا هشتم فروردین، یک میلیون و ۱۶۴ هزار و ۸۰۶ گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده‌اند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه در این بازه زمانی، ٢٤٧ هزار و ٥٢٠ نفر در مراکز اقامتی دائم و موقت اقامت داشتند، بیان کرد: شهرستان‌های مریوان، سروآباد، بانه، سنندج و کامیاران به‌ترتیب دارای بیشترین آمار اقامت در استان بودند.

مهرزاد یادآور شد: همچنین ٦٨٢ بازدید نظارتی از مراکز اقامتی استان در بازه‌ زمانی اعلام شده انجام شد که پنج مورد تشویق، ٥٢ تذکر و ١٠ مورد اخطار کتبی توسط کارشناسان نظارت اداره کل صادر شد.

مهرزاد ادامه داد: نظارت بر تاسیسات گردشگری استان تا پایان تعطیلات نوروز و همچنین در ایام مبارک رمضان به‌ صورت ویژه ادامه خواهد داشت.

تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول(بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha