۱۰ فروردین ۱۴۰۲، ۵:۳۶
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85069459
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جنبش جهاد اسلامی  افتتاح سفارت باکو در تل آویو را محکوم کرد

تهران-ایرنا-جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن محکوم کردن افتتاح سفارت آذربایجان در تل آویو از آن به عنوان ابزاری برای نجات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه افراطی و تندرو وی از بحران‌های داخلی این رژیم یاد کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "معا" فلسطین، «خالد البطش» از رهبران جنبش جهاد اسلامی در این باره تأکید کرد: افتتاح سفارت جمهوری آذربایجان بعنوان یک کشور مسلمان در سرزمین‌های اشغالی موجب تقویت نتانیاهو می شود و عادی سازی روابط با تل آویو به عنوان یک خنجری زهرآگین در پشت آرمان ملت فلسطین است.

وی افزود: شایسته است که آذربایجان و دیگر کشورهای اسلامی و عربی سازشکار با رژیم صهیونیستی در کنار فلسطینی‌ها ایستاده و از آنها حمایت کرده و آنها را در برابر اشغالگری صهیونیست‌ها یاری ندهند.

البطش با بیان این که "جنبش جهاد اسلامی هرگونه عادی سازی روابط میان یک کشور عربی یا اسلامی با اشغالگران را محکوم می کند"، خاطرنشان کرد: رژیم تل آویو اکنون به خاطر بحران‌های داخلی شرایط خوبی ندارد و افتتاح سفارت‌خانه در در آن به معنای یک طناب نجات برای نتانیاهو کابینه تندرو آن به شمار می رود.

وی در پایان گفت که رژیم صهیونیستی نابودشدنی است و همه توهمات آن درخصوص صلح و عادی سازی را نیز با خود خواهد برد.

سفارت جمهوری آذربایجان در شهر تل‌آویو مرکز دولت رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در جریان سفر جیحون بایرام‌اُف وزیر خارجه این کشور به سرزمین‌های اشغالی به طور رسمی آغاز به کار کرد.

وی در نشست مشترک خبری با الی کوهن وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت: جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۲۱ یک دفتر گردشگری و تجارت در سرزمین‌های اشغالی افتتاح کرد و پس از آن تصمیم گرفت که سفارت رسمی خود را دایر کند.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان از تدارک برای برگزاری نشست کمیسیون روابط اقتصادی اسرائیل و آذربایجان در باکو در ۲۰ روز آینده خبر داد و اضافه کرد: هم اکنون بیش از ۱۴۰ شرکت اسرائیلی در آذربایجان فعالیت می‌کنند.

بایرام‌اُف، گشایش پروازهای مستقیم بین باکو ـ تل آویو، همکاری در زمینه کشاورزی و مدیریت آب و توسعه مناسبات در زمینه علمی، آموزشی، فرهنگی و گردشگری را از جمله موارد تعمیق روابط بین دو طرف ذکر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha