۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۷:۴۸
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85069574
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰ روستای خراسان‌شمالی در سال ۱۴۰۱ از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی گفت: ۶۰ روستای استان سال گذشته با احداث و ارتقای ۳۹ سایت تلفن همراه از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند.

سیدعلی مرتضوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر این اساس سال گذشته ۱۲ سایت تلفن همراه احداث و ۲۷ سایت تلفن همراه با نصب تکنولوژی فور جی (۴G) ارتقا یافته اند.

وی افزود: با احداث و ارتقای این سایت های تلفن همراه، هشت هزار و ۶۲۳ خانوار روستایی خراسان شمالی از اینترنت پرسرعت بهره مند شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی ادامه داد: اعتبارات این طرح از محل خدمات اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO ) تامین شده است.

مرتضوی با بیان اینکه توسعه زیرساخت های ارتباطی پایدار، پرسرعت و امن در مناطق روستایی از اولویت های دولت است، گفت: سرمایه گذاری ها در این حوزه نشان می دهد که عزم دولت سیزدهم برای رفع مشکلات ارتباطی در دوردست ترین روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان جدی است.

وی افزود: اینک براساس برنامه های ابلاغی وزارتخانه، تامین پوشش و اتصال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در سطح استان به شبکه ملی اطلاعات در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی یادآور شد: تا به امروز تمام شهرهای خراسان شمالی از پوشش نسل های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردار و بیش از ۹۰ درصد

روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه تلفن همراه و شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در خراسان شمالی ۱۳۸.۴۹ درصد است و یک میلیون و ۲۱۴ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار دارد.

خراسان شمالی حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha