دادستان جیرفت: عذر بدتر از گناه متولیان مسکن‌مهر معلولان پذیرفته نیست

جیرفت- ایرنا- دادستان جیرفت روز پنجشنبه به بازدید از وضعیت مسکن مهر توانخواهان این شهرستان رفت که نصب نشدن آسانسور مهمترین آنها بود و این مسئول قضایی نیز در این زمینه اتمام حجت کرد و گفت که هر توجیهی برای نصب نکردن آسانسور عذر بدتر از گناه است.

به گزارش ایرنا افشین صالحی نژاد در جریان این بازدید گفت: بهزیستی و اداره کل راه وشهرسازی به همراه پیمانکار با فوریت تشکیل جلسه دهند و نسبت به نصب آسانسور در آپارتمان‌های توانخواهان در اسرع وقت اقدام و نتیجه را به دستگاه قضایی اعلام کنند.

وی اظهار کرد: تعبیه آسانسور در مسکن مهر معلولان لازم است و هیچ بهانه‌ای برای نصب نکردن آن از طرف ادارات ذیربط و پیمانکار پذیرفته نیست.
به گزارش ایرنا آپارتمان‌های مسکن مهر توانخواهان، ۲ ساختمان در مجموع با ۱۲۸ واحد در بلوار پاسداران و شهرک فجر جیرفت واقع شده است.
دادستان جیرفت با اشاره به مفاد «قانون حمایت از حقوق معلولان» تاکید کرد: به دستگاه‌های مرتبط تاکید می‌شود با جدیت و با همه ظرفیت‌های خود در اجرای بهینه این قانون همکاری داشته باشند و اگر مدیری وظایف و تکالیف خود را انجام نداده یا ناقص انجام داده باشد ، منتهی به تعقیب کیفری خواهد شد.
وی با بیان اینکه امروز استفاده از پله برای دسترسی به طبقات منسوخ شده و اولین چیزی که برای آپارتمان‌ها در نظر گرفته می‌شود، آسانسور است اضافه کرد: متولیان امر طی این سال ها نباید این پروژه را رها می‌کردند و مسائلی را که امروز در خصوص چرایی نصب نشدن آسانسور و سایر مشکلات مطرح می کنند، عذر بدتر از گناه است و پذیرفتنی نیست.
دادستان جیرفت در پاسخ به سئوال نمایندگان اداره بهزیستی و راه شهرسازی مبنی بر نداشتن تمکن مالی بعضی از اعضا، همکاری نکردن آنان و واگذاری واحدهایی به افراد غیرمعلول افزود: درباره نصب نکردن آسانسور هیچ توجیهی برای فرار از مسئولیت پذیرفتنی نیست.
وی ادامه داد: کسانی که متولی امر بوده اند باید پاسخ دهند چطور یک معلول می‌خواهد از طبقه همکف به طبقات بالاتر دسترسی پیدا کند؛ آیا طی کردن پله ها در سه طبقه برای یک فرد عادی راحت است که برای یک معلول امکان‌پذیر باشد؟
صالحی نژاد یادآور شد: دستگاه قضایی در رفع این مشکل همکاری لازم را برای رفع موانع موجود انجام می دهد.

دادستان جیرفت: عذر بدتر از گناه متولیان مسکن‌مهر معلولان پذیرفته نیست
برخی از خانواده های معلول ساکن در مجتمع های مسکن مهر جیرفت نیز مشکلات و موارد مبتلابه از جمله نداشتن آسانسور، تکمیل نشدن پروژه و پایان کار و دیگر موارد را با دادستان جیرفت در میان گذاشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha