بارش باران از فردا در برخی نقاط خوزستان / صدور هشدار سطح نارنجی

اهواز - ایرنا - مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به تشدید بارش در خوزستان گفت: با ورود سامانه بارشی جدید در بعد از ظهر جمعه تا اواخر روز شنبه شاهد بارش تند باران در برخی نقاط استان خواهیم بود.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری بیان کرد: از اواخر وقت فردا با ورود سامانه جدید بارشی شاهد وقوع رگبار و رعدوبرق و وزش باد متوسط تا شدید و تندباد لحظه ای بویژه درمناطق شمالی ، شمال شرقی و مناطق مرتفع استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تاثیر در بقیه مناطق استان بارش بصورت نقطه ای پیش بینی می شود ، ادامه داد : با توجه به ماهیت فصل بهار و ضرایب بالای ناپایداری احتمال شدت گرفتن بارش ها در این مناطق نیز وجود دارد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان خاطرنشان کرد : از روز جمعه تا روز دوشنبه هفته آینده وزش بادها بصورت متوسط تا شدید پیش بینی می‌شود.

سبزه زاری افزود : از روز شنبه کاهش محسوس دما به میزان پنج تا ۶ درجه پیشبینی می‌شود و نیز از روز شنبه تا اواخر دوشنبه شمال خلیج فارس مواج است.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته حداکثر دمای اهواز به ۲۸.۷ و حداقل به ۱۳.۹ درجه سانتیگراد رسیده است ، تصریح کرد : در شبانه روز گذشته آبادان با ۲۹.۹ و ایذه با ۸.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط گزارش شده اند.

هشدار سطح نارنجی نسبت به تشدید بارش در خوزستان

بر اساس اطلاعیه اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به تقویت سامانه بارشی در مناطق شمال و شمال شرق و ارتفاعات از اواسط روز جمعه ۱۱ فروردین تا اواخر روز جمعه هشدار صادر شده است.

در ادامه این اطلاعیه هشدار سطح نارنجی شماره ۲ ، هشدار سطح زرد شماره سه و هشدار دریایی سطح نارنجی شماره ۲ برای امروز صادر شده است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha