۱۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۲۹
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85069954
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پارسال ۴۰ واحد صنعتی راکد در خراسان‌شمالی مجدد راه‌اندازی شد

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: ۴۰ واحد صنعتی راکد مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در سال ۱۴۰۱ مجدد راه‌اندازی و به چرخه تولید برگشت.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز پنجشنبه در یک گفت و گوی رادیویی اظهار کرد: در سال جدید که از سوی رهبر معظم انقلاب به " مهار تورم و رشد تولید" نامگذاری شده، رویکرد بر این است که با ابزارها و مشوق‌هایی، واحدهای راکد به چرخه تولید بازگرداند تا زمینه رونق اقتصادی و اشتغال در استان فراهم شود.

وی افزود: گرچه از ابتدای دولت سیزدهم نیز احیای واحدهای صنعتی راکد از اولویت ها بوده است اما در سال جدید از همه ظرفیت ها برای رونق تولید بهره گیری می شود.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: از سال گذشته نیز به صورت مرتب و هفتگی کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید برگزار می‌شود تا مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی بررسی و برطرف شود.

حسین نژاد با اشاره به ظرفیت های اقتصادی خراسان شمالی، گفت: خراسان شمالی قطب کشاورزی و دامپروری است بنابراین تکمیل زنجیره فرآورده های لبنی و گوشتی از دیگر اولویت ها برای رشد تولید و اشتغالزایی در استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه معدن آلبلاغ اسفراین به زودی راه اندازی خواهد شد، خاطرنشان کرد: معدن آلبلاغ به عنوان قطب اقتصادی قوی در سرب و روی است که با مجموعه فولاد وارد مذاکره شده ایم و به زودی این معدن راه اندازی خواهد شد.

خراسان شمالی دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

در نواحی و شهرک های صنعتی این استان ۳۲۷ واحد صنعتی جواز بهره برداری دارند که میزان اشتغالزایی آن ها چهار هزار و ۹۱۱ نفر و میزان سرمایه گذاری در این واحد ها نیز هشت هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است.

تردد ۶ ملیون مسافر به خراسان شمالی

حسین نژاد با بیان اینکه گذر مسافران از استان فرصت اقتصادی خوبی برای این منطقه است،گفت: براساس آخرین آمارها تاکنون ۶ میلیون مسافر به خراسان شمالی تردد داشته اند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: همچنین ماندگاری بیش از ۲ روز مسافران در اقامتگاه ها و هتل های خراسان شمالی نشان دهنده آن است که با هم افزایی دستگاه های اجرایی در مسیر افزایش ماندگاری مسافران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف توسعه صنعت گردشگری استان حرکت می کنیم.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲ منطقه نمونه ملی و ۲۲ منطقه نمونه گردشگری استانی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha