استاندار خراسان‌شمالی: رفع مشکلات نواحی صنعتی در اولویت قرار گیرد

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: کمبودها و نیازهای نواحی صنعتی استان برای تحقق شعار سال با عنوان "رشد تولید و مهار تورم" شناسایی و در اولویت قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز شنبه در یک گفت و گوی رادیویی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال های اخیر از مفاهیمی همچون تولید، جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی با هدف حل مشکلات مردم استفاده می کنند تا با باور به این مفاهیم و اجرای دقیق آنها مسیر بهبود وضعیت رفاهی مردم هموار شود.

وی افزود: ایشان شعار امسال را نیز با هدف توجه به مشکلات مردم و برطرف کردن آنها، "رشد تولید و مهار تورم" نامگذاری کردند که تحقق آن نیازمند اراده قوی و هم افزایی دستگاه های اجرایی است.

حسین نژاد ادامه داد: برای تحقق شعار سال از ظرفیت تمام دستگاه های اجرایی باید استفاده کرد زیرا که یک دستگاه متولی آن نیست و تمامی بخش ها به صورت زنجیره ای در رشد تولید نقش دارند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با تاکید بر شناسایی مشکلات نواحی صنعتی استان، تصریح کرد: تمامی مشکلات زیر ساختی نواحی صنعتی همچون برق و یا آب با هم افزایی دستگاه های اجرایی برطرف خواهد شد.

وی افزود: جدای از رفع مشکلات نواحی صنعتی با کمک رایزن های اقتصادی در کشورهای همسایه برای صادرات آن ها نیز اقدامات هدفمندی انجام خواهد شد.

حسین نژاد خاطرنشان کرد: همچنین وابستگی ارز به سایر کشورها را نیز باید کاهش دهیم تا قیمت تمام شده کالا با عملکرد مطلوب استانها مهار شود.

وی با اشاره به اقدامات دولت در راستای احیای واحدصنعتی راکد خراسان شمالی یادآور شد: سال گذشته نیز ۴۰ واحد راکد صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مجدد راه‌اندازی و به چرخه تولید برگشت.

خراسان شمالی دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

در نواحی و شهرک های صنعتی این استان ۳۲۷ واحد صنعتی جواز بهره برداری دارند که میزان اشتغالزایی آن ها چهار هزار و ۹۱۱ نفر و میزان سرمایه گذاری در این واحد ها نیز هشت هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است.

مقام معظم رهبری در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۲ هجری شمسی، با تبریک عید نوروز به آحاد ملت ایران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، مهمترین مسئله کشور در سال گذشته را موضوع اقتصاد و معیشت مردم دانستند و با تاکید بر اینکه امسال نیز اقتصاد، مسئله اصلی کشور است، شعار سال ۱۴۰۲ را «مهار تورم و رشد تولید» اعلام کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha