پرونده ۲۵۳ متخلف بهداشتی جغتای خراسان رضوی به مرجع قضایی رفت

سبزوار- ایرنا - سرپرست شبکه بهداشت و درمان جغتای گفت: در قالب طرح سلامت نوروزی، ۲۵۳ واحد صنفی در این شهرستان خراسان رضوی به علت رعایت نکردن موازین بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، غلامرضا شرفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: طرح سلامت نوروزی از نیمه اسفند پارسال آغاز شده که در این مدت ۸۲۵ مورد بازرسی توسط کارشناسان بهداشت محیط از واحدهای مختلف صنفی جغتای صورت گرفته است.

وی افزود: ۴۶ متخلف به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و چهار واحد متخلف بهداشتی نیز مهرو موم شدند.

شرفی گفت: همچنین از آغاز کار ستاد خدمات سفر شهرستان ۵۳۰ کیلوگرم مواد فاسد و تاریخ گذشته در بازرسی از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و اقامتی جغتای توسط بازرسان بهداشت محیط کشف و ضبط شده است.

سرپرست شبکه بهداشت جغتای ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد و مشکلات بهداشتی در حوزه بهداشت اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، عمومی و آب شرب، مراتب را برای پیگیری و نظارت، به سامانۀ ۱۹۰ اعلام کنند.

اکنون ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

شهرستان ۴۸ هزار نفری جغتای در ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

۳۹ هزار نفر از جمعیت این شهرستان در ۵۶ روستای ان سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha