۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۱۹
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85425794
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار واحد عرضه مواد غذایی در جغتای خراسان رضوی پلمب شد

سبزوار- ایرنا - سرپرست شبکه بهداشت و درمان جغتای گفت: چهار واحد متخلف عرضه کننده مواد غذایی در این شهرستان، در قالب طرح سلامت نوروزی شناسایی و هزار و ۲۵۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد از این واحدها کشف و جمع آوری شد.

به گزارش ایرنا، غلامرضا شرفی روز یکشنبه به خبرنگاران اظهار کرد: اجرای این طرح از نیمه اسفند پارسال آغاز شده که تا پنجم فروردین جاری، کارشناسان حوزه مهندسی بهداشت محیط از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، مراکز اقامتی، واحدهای صنفی، کارگاه های تولیدی، خدماتی و غیره بازرسی کرده و این واحدهای متخلف را شناسایی کرده اند.

وی افزود: در طرح سلامت نوروزی شهرستان بیش از سه هزار مورد بازرسی از مراکز تهیه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی صورت گرفت که در قالب آن برای ۱۷۳ تخلف شامل بی توجهی به رفع نواقص و رعایت نکردن موازین بهداشتی اخطاریه صادر شد و ۶ واحد صنفی با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شدند.

شرفی گفت: از دیگر اقدامات انجام شده می توان به انجام ۱۶۳ مورد بازدید مشترک با دیگر ادارات مرتبط از مراکز و اماکن، ۲۵ مورد آموزش چهره به چهره و گروهی با مسافران نوروزی و توزیع ۱۸۵ مورد اقلام آموزشی اشاره کرد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان جغتای گفت: در راستای نظارت بهداشتی بر آب آشامیدنی نیز ۱۱۴ مورد بازدید از شبکه های آبرسانی، ۶۵۵ مورد کلرسنجی آب شرب، ۳۲ مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی شهرستان و ۲۰ مورد نمونه مواد غذایی از مراکز عرضه و ۶۸۵ مورد سنجش با تجهیزات دستی از مواد غذایی صورت گرفته است.

مرکز شهرستان ۴۸ هزار نفری جغتای در ۳۰۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha