۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۱۱
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 85070168
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشت- ایرنا - مدیرکل راه‌آهن شمال۲ گفت: پارسال بیش از ٩٧۶ هزار نفر توسط ناوگان حمل‌ونقل ریلی منطقه شمال۲ ( که مسیر ریلی از خروجی ایستگاه هشتگرد در استان البرز ، خط آهن استان های قزوین و گیلان را پوشش می دهد) جابجا شدند.

غلامحسین ولدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ٧٨٩ هزار مسافر سهم قطارهای اصلی و ١٩٧ هزار نفر مربوط به تردد مسافران با قطارهای محلی است.

وی عنوان کرد: جابه جایی این تعداد مسافر از طریق ناوگان ریلی نسبت به ٧٨۴ هزار نفر جابه جا شده در سال ١۴٠٠ بیانگر رشد ۲۴ درصد جمعیت استفاده کننده از قطارهای این‌ مسیر می باشد.

وی با بیان اینکه این امر نشان دهنده گرایش مردم به استفاده از قطار برای سفرهای‌شان است، اضافه کرد: با توجه به آغاز تعطیلات سال جدید شاهد آنیم که روز به روز بر تعداد مسافرین افزوده شده و پیش‌بینی می‌شود حجم قابل توجهی از مسافران نوروز امسال از طریق قطار سفر کنند.

وی افزود: در پیک سفرهای نوروزی، بی‌شک مهمترین هدف همه نیروهای ناوگان حمل و نقل ریلی در این اداره کل، بهبود و توسعه خدمات و به تبع آن افزایش رضایتمندی مسافرانی است که سفر با قطار را اولویت خود قرار داده‌اند.
ولدی در ادامه به زمان تأخیر قطارهای مسافری در اداره کل راه آهن شمال۲ اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه با نظارت مستمر بر قطارهایی که در محدوده جغرافیایی این منطقه تردد می کنند میانگین زمان تاخیر قطارهای مسافری در سال گذشته نسبت به سال ١۴٠٠ با کاهش ١٨.۶ درصدی همراه بوده است.

به‌گزارش ایرنا، روزانه ۲ رام قطار برای جابه جایی مسافران رشت- تهران- مشهد و برعکس در ایام نوروز پیش رو در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، راه آهن قزوین - رشت نیمه اسفندماه سال ۹۷ افتتاح شد و به صورت یک خطه از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران - تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین‌سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم (ع) ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha