۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۶:۰۷
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85070185
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرکز فلسطینی: رژیم صهیونیستی بیش از ۱۲ هزار خانه فلسطینیان را تخریب کرده‌ است

تهران- ایرنا- مرکز تحقیقات اراضی فلسطین بامداد جمعه در گزارشی به مناسبت چهل و هفتمین سالروز «روز زمین» اعلام کرد، رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ تاکنون بیش از ۱۲ هزار منزل مسکونی فلسطینیان را تخریب کرده‌ است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، مرکز تحقیقات اراضی فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی ۱۲ هزار و ۳۵۰ منزل مسکونی فلسطینیان در اراضی اشغالی فلسطین را تخریب کردند.

این گزارش افزوده است: روستاهای عرب نشین داخل فلسطین اشغالی نیز از تخریب صهیونیست‌ها در امان نبودند به طوری که روستای العراقیب واقع در جنوب فلسطین اشغالی ۲۱۴ بار تخریب شده است.

بر اساس این گزارش، صهیونیست‌ها از سال ۱۹۶۷ تا کنون بیش از ۲ میلیون اصله درخته زیتون را از بین بردند.

در ادامه گزارش مرکز تحقیقات اراضی فلسطین آمده است: ۴۷ سال پس از انتفاضه روز زمین که در آن ۶ فلسطینی به شهادت رسیدند، رژیم اشغالگر به کشتار فلسطینیان ادامه می‌دهد و از آغاز سال جاری میلادی (۲۰۲۳) تاکنون ۸۸ فلسطینی شهید شدند.

فلسطینی‌ها هر سال ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) را که سالروز اشغال هزاران هکتار از سرزمین فلسطین توسط اشغالگران در سال ۱۹۷۶ است را به عنوان «روز زمین» بزرگ می‌دارند.

اتحادیه اروپا سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، مقام‌های رژیم صهیونیستی طی سال گذشته میلادی (۲۰۲۲)، ۹۵۳ منزل مسکونی فلسطینیان را در کرانه باختری تخریب کردند.

سرزمین‌های اشغالی طی چند هفته اخیر در پی حملات نظامیان رژیم اسرائیل به مناطق فلسطینیان و تخریب برخی منازل آنها به بهانه «ساخت‌وساز بدون مجوز» شاهد تنش بوده است.

رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی هر چه بیشتر شهر اشغالی قدس و حذف و از بین بردن هویت اسلامی و مسیحی آنها در تلاش برای مصادره و غصب هر چه بیشتر خانه شهروندان فلسطینی و مسیحی این شهر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha