۹ فروردین ۱۴۰۲، ۰:۰۱
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85068588
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اتحادیه اروپا: اسرائیلی‌ها ۹۵۳ منزل مسکونی فلسطینیان را تخریب کردند

تهران- ایرنا- اتحادیه اروپا عصر سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، مقام‌های رژیم صهیونیستی طی سال گذشته میلادی (۲۰۲۲)، ۹۵۳ منزل مسکونی فلسطینیان را در کرانه باختری تخریب کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد، ۹۵۳ منزل مسکونی در کرانه باختری از جمله در قدس شرقی تخریب یا تصرف شده است که بالاترین آمار از سال ۲۰۱۶ است.

بر اساس این بیانیه؛ ۱۰۱ ساختمان تخریب شده توسط اتحادیه اروپا یا کشورهای عضو این اتحادیه به ارزش ۳۳۷ هزار و ۱۹ یورو تامین مالی شده بود.

اتحادیه اروپا افزوده است: میزان بناهایی که توسط صاحبان آنها در قدس شرقی با دستور مقام‌های اسرائیلی تخریب شده از ۳۴ درصد در سال ۲۰۲۱ به ۵۱ درصد در سال ۲۰۲۲ رسیده است.

در این بیانیه آمده است که تخریب منازل مسکونی فلسطینیان در روستای «الولجه» در غرب بیت لحم و منطقه مسافر یطا واقع در جنوب الخلیل باعث نگرانی کشورهای اتحادیه اروپا شده است.

همچنین اتحادیه اروپا تأکید کرده است که خشونت شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان در سال گشذته میلادی نیز افزایش یافته و به ۸۴۹ مورد رسیده است.

پیش تر «تور ونسلند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد برای روند صلح خاورمیانه گفته بود: من از (رژیم) اسرائیل به عنوان نیروی اشغالگر می‌خواهم که به تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی برای دفاع از مردم فلسطین در برابر هرگونه اعمال یا تهدید خشونت‌آمیز پایبند باشد.

«ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پیشتر خواستار تسریع در روند تخریب خانه‌های فلسطینیان در بخش شرقی شهر اشغالی قدس شده بود.

سرزمین‌های اشغالی طی چند هفته اخیر در پی حملات نظامیان رژیم اسرائیل به مناطق فلسطینیان و تخریب برخی منازل آنها به بهانه «ساخت‌وساز بدون مجوز» شاهد تنش بوده است.

رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی هر چه بیشتر شهر اشغالی قدس و حذف و از بین بردن هویت اسلامی و مسیحی آنها در تلاش برای مصادره و غصب هر چه بیشتر خانه شهروندان فلسطینی و مسیحی این شهر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha