۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۳۴
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85070199
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بزرگترین طرح تولید کنسانتره سرب در خراسان شمالی مجوز سرمایه گذاری گرفت

بجنورد-ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: بزرگترین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در خراسان شمالی مجوز گرفت و بیش از پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای تولید کنسانتره سرب و روی در این استان انجام می شود.

حسین حاجی بگلو روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بزرگترین تولید کننده کنسانتره سرب و روی ایران در خراسان شمالی در زمینه فرآوری سرب و روی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در این خصوص بیش از پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام می شود گفت: استان به چنین سرمایه گذاری های بزرگ برای حل مشکل اشتغال و چرخش اقتصادی نیاز دارد ما از این شرکت بزرگ سرمایه گذار، استقبال کرده و یک روزه جواز آن صادر شد.


وی با بیان اینکه سرمایه گذار، بزرگترین تولید کننده کنسانتره سرب و روی در کشور است افزود: گروه صنعتی معدنی زرین با ظرفیت تولید ۱.۲ میلیون تن کنسانتره سرب و روی، بزرگترین تولیدکننده کنسانتره در کشور است که از مهم ترین فعالیت ها و برنامه های این گروه می توان به بهترین صادر کننده ملی و استانی، تاسیس بزرگترین پژوهشکده تحقیق و توسعه سرب و روی با ۲۷ فقره ثبت اختراع و کسب جوایز مختلف صادراتی و پژوهشی نام برد.

وی افزود: پیشنهاد ما برای مکان اجرای طرح شهرک صنعتی اسفراین است اما از آنجایی که باید تمام جوانب زیست محیطی، حمل و نقل و نزدیک بودن به مواد اولیه باید در نظر گرفته شود، برای جانمایی کارخانه باید بررسی‌های کارشناسانه انجام گیرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: این شرکت بزرگترین تولید کننده کنسانتره، سرب، کنسانتره روی، شمش سرب، سرب اکسیده در ایران است که به محض دریافت زمین مورد نیاز خود، کار ساخت و ساز ساختمان‌های کارخانه و اداری رو شروع خواهد کرد.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha