امام جمعه کرج: ایران با اقدامات اساسی وارد جرگه ابرقدرتی شده است

کرج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به موفقیت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف امنیتی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی و مصاف با آمریکا، گفت: ایران اسلامی با این اقدام های اساسی وارد جرگه ابرقدرتی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه ایران در مهار توطئه های آمریکا و دیگر دشمنان موفق عمل کرده است، افزود: بر این اساس شکست دشمنان نظام اسلامی به حول قوه الهی ادامه خواهد داشت.

وی به بیان بهترین تعریف صاحبنظران از ویژگی های ابرقدرتی پرداخت و اظهار کرد: به گفته این افراد ابرقدرت کشوری است که در روابط جهانی و ایجاد تغییرهای محسوس در ارتباطات بین المللی تاثیرگذار باشد که اگر کشوری این قابلیت را پیدا کرد و در تغییرهای جهانی تاثیرگذار باشد او ابرقدرت است.

آیت الله حسینی همدانی گفت: امروز بیشتر کشورهایی که در دنیا تاثیرات جهانی داشته اند اثرگذاری آنها بسیار کاهش یافته است به خصوص در روابط فرهنگی و سیاسی دیگر ابرقدرت نیستند و امروز سران آمریکا بر افول ابرقدرتی خود اعتراف می کنند و ایران را رقیب خود می دانند.

تجزیه آمریکا به کشورهای کوچک دور از انتظار نیست

امام جمعه کرج افزود: شاید دور از انتظار نباشد آمریکا بر اثر تجزیه به کشورهای کوچکی تبدیل شود علاوه بر اینکه امروز ایران از چنین قدرت تاثیرگذاری در روابط بین المللی برخوردار شده که قادر به پیش بردن پروژه های همزمان در هر جای جهان است.

وی ادامه داد: ه ۴۴ سال است که ایران با همه شمکلاتی که وجود دارد تنها و یک تنه با انواع توطئه ها ، کارشکنی ها ، جنگ های سخت و نرم و تحریم بدون اتکا به ابرقدرت ها و با اتکا به خداوند ، آموزه های قرآن ی و عترت ، تلاش دانشمندان ، خون های پاک هزاران جوان شهید و همراهی مردم روی پای خود ایستاده است به طوریکه امروز در موضوعات مختلف علمی جزو اولین های جهان محسوب می شویم که نشان از این دارد که در حال ابرقدرت شدن هستیم.

آیت الله حسینی همدانی اضافه کرد: ما جنگ و کشتار و جهان گشایی برای ابرقدرت شدن نکردیم بلکه تا رسیدن به مطلوب و اقتدار جهانی بنیه های اقتصادی، فرهنگی و نظامی خود را قوی می کنیم و از مشکلاتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن به عنوان پیچ تاریخی یاد کرده اند و گذشتن از آن به نفع ماخواهد شد عبور خواهیم کرد و انقلاب اسلامی در مقطع دیگری قرار خواهد گرفت.

افزایش جمعیت از مولفه های قدرتمندی است

آیت الله حسینی همدانی با تاکید بر اینکه باید قوی شد، گفت: قوی شدن مولفه هایی می خواهد که یکی از مولفه های قدرتمندی افزایش جمعیت است و کسانی که توان دارند باید این مساله را به عنوان یک راهبرد اصلی مورد توجه قرار دهند و کوتاهی نکنند.

وی افزود: باید مسوولان به مساله ازدواج آسان کمک کنند تا رونق یابد و توحیدی فکر کنید زیرا خداوند این بشارت ها و وعده ها را داده است.

آیت الله حسینی همدانی تصریح کرد: دشمن به گمان باطل خود امیدوار بوده و انتظار نابودی کشور و انقلاب را می کشد ولی ایران قوی تر از گذشته به حرکت مستقیم خود تا رسیدن به دولت پرفروغ ولایت عظما ادامه خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه یکی از مسایل مهم امروز که باید مورد توجه مسوولان و مردم باشد حفظ شعارها و دستاورهای انقلاب اسلامی است، گفت: دشمنان در تلاش هستند در دهه پنجم انقلاب اسلامی مردم را از شعارها و اهدافشان خسته و پشیمان کنند و مسوولان را سست و بی اراده کنند که باید با همت بیشتری در مقابل این تفکر ایستاد.

وی تاکید کرد: وقتی می توانیم ادعا کنیم جمهوری اسلامی داریم که تمام این بحث ها تحقق یابد زیرا دشمنان ما مدیریت شده با کمک عناصر داخلی و واداده به جان ارزش های انقلاب افتاده اند و به اصل ولایت فقیه، حجاب، قرآن، شهدا و اهل بیت (ع) حمله می کنند.

آیت الله حسینی همدانی گفت: در این بین متاسفانه بعضی از مسوولان نیز که فهم درستی از ارزش های دینی ندارند و در بازی های سیاسی مناصبی را اشغال کرده اند، کارهایی را به دست گرفته اند که باید فعالتر باشند و از همه چیز می ترسندو نگران جایگاه خود هستند.

امام جمعه کرج افزود: عده ای اندک با دستور بیگانه می خواهند با بدترین اعمالی که می کنند نیروهای متدین و مسوولان را عصبانی کنند تا اقدامی نسنجیده شود و دشمنان سودشان را ببرند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز تاکید کرد: فرصت سوزی جایز نیست و باید اقدام شایسته و به جا داشت و کمترین اقدام اجرای قوانین است و باید از خدا ترسید و نباید فرصتی فراهم کرد که افرادی علنی گناه کنند.

وی به موضوع روزه خواری در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: با روزه خواران برخورد قاطع صورت گیرد و درب بوستان ها باید برای معذورین و مسافران با اختصاص جایگاه های خاص باز باشد ضمن اینکه این فضاها باید باز باشد و برای هنجارشکن ها مطالبه گری شود.

وی با اشاره به بیانیه وزارت کشور در خصوص برخورد با بی حجابی و روزه خواری، افزود: مطالبه گری ها تاثیرگذار بود و وزارت کشور بیانیه داد زیرا دشمن کیان خانواده را هدف قرار داده است و استاندار البرز نیز در این زمینه دستوراتی صادر کرده است.

آیت الله حسینی همدانی تصریح کرد: این مهم فقط با بیانیه دادن درست نمی شود حتما اقدام اجرایی نظارت و استمرار می خواهد و در استان این امر را از استاندار می خواهم که نظارت بر اجرا را به جد دنبال کنند و بنده هم این موضوع را رصد می کنم.

بانوان محجبه موضوع حجاب را مدیریت کنند

امام جمعه کرج گفت: موضوع حجاب را خانم ها باید مدیریت کنند و بدون خستگی با کمک هم در همه جا حضور گسترده داشته باشند زیرا افراد بی حجاب به خاطر اینکه حضور دارند و پررویی می کنند زیاد جلوه می کنند در حالیکه زیاد نیستند و خانم های متدین و با حجاب باید امت شوند و ضمن حضور فعال در عرصه همه با هم متحد باشند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز به برگزاری جشنواره لاله ها در پارک شهید چمران کرج اشاره کرد و به بانوان متدین و محجبه توصیه کرد که به باغ لاله بروند و آنجا را با حضور خود پرکنند و به مسوولان در انجام این رخداد کمک کنند و مسوولان در آنجا نیز از بانوان با حجاب هزینه بلیط نگیرند.

وی همچنین به انجام یک پیوست فرهنگی در اینگونه برنامه ها اشاره کرد و از مسوولان برگزاری این جشنواره خواست تا پخش و اجرای موسیقی مناسب و توزیع افطاری ساده داشته باشند و اجازه روزه خواری به هیچکس ندهند مگر در مکانی خاص زیرا همه عضو یک خانواده هستیم و همه چیز باید در جای خود باشد تا زندگی آرامش بخش باشد و در هیچ کجای دنیا به کسی که آرامش جامعه را به هم می زند آزادی نمی دهند .

تلاش و مبارزه امام حسن مجتبی (ع) زمینه ساز قیام کربلا بود

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود به پیش رو بودن نیمه ماه مبارک رمضان و روز ولادت کریم اهل بیت (ع) امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و گفت: نقش امام مجتبی (ع) حفظ و نگهداری سلسله امامت بود لذا یکی از مبارزات سخت این امام برای حفظ مکتب تشیع در دوره ای که همه عافیت طلب بودند و حاضر به مقابله با دشمن نبودند به صورت آشکار و پنهانی بود.

وی با بیان اینکه تلاش و مبارزه امام زمینه قیام کربلا را فراهم کرد، افزود: در کتاب کنزالعنوان روایتی از حضرت رسول (ص) آمده است که حضرت رسول (ص) امام حسن (ع) را روی زانوان خود نشاندند و گفتند این (امام حسن (ع)) از من هست یعنی نوه من مثل خود من جامع تمام فضایل الهی است.

حضرت خدیجه (س) قله معنویت و کمالات انسانی بود

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به فرا رسیدن روز دهم ماه مبارک رمضان سالروز وفات حضرت خدیجه (س) و حضرت ابوطالب (ع) گفت : حضرت خدیجه (س ) ین بانوی بزرگوار قله معنویت و کمالات انسانی بود و از ایمان و معنویت یک بهره وافری داشت و رسول خدا (ص) وقتی او را به جبرییل معرفی می کرد تعبیر صدیقه امت من را به ایشان می دادند.

آیت الله حسینی همدانی افزود: با توجه به شخصیت این بانوی بزرگوار در بین مردم مکه مسلمان شدنش برای اثبات حقانیت نبوت و دعوت رسول خدا (ص) بسیار پر اهمیت بود علاوه بر اینکه حمایت های ایشان در تحریم اقتصادی سنگینی که مسلمین قرار داشتند بسیار مهم بود.

وی اظهار کرد: حضرت خدیجه تمام دارایی خود را صرف اسلام کرده و به پیامبر اسلام (ص) داند به طوریکه حتی در روزی که از دنیا رفتند کفن نداشتند.

وی گفت: یکی از مهمترین نقش های حضرت خدیجه این بود که به عنوان الگویی برای مادزان و زنان ایرانی باشد زیرا نقش مادری و اهتمام به تربیت فرزند بود که حضرت فاطمه را در دامن پرمهر خود تربیت کرد و باید گفت او مادر امت و مادر ائمه معصومین است و حق مادری در اسلام حق مقدسی است که هر جور شرایط تغییر کند این حق هیچ تغییری نمی یابد.

آیت الله حسینی همدانی افزود: امروز نیز یکی از تاکیدات جدی در این روزها و ایامی که هستیم تاکید بر حفظ حجاب است.

روز ۱۲ فروردین یکی از روزهای عظیم القدر تاریخ معاصر است

آیت الله حسینی همدانی همچنین به فرارسیدن روز ۱۲ فروردین ماه به عنوان روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: این روز یکی از روزهای عظیم القدر تاریخ معاصر ماست که به دلیل تعطیلات اول سال کمتر مورد توجه قرار می گیرد و روز استقرار نظام اسلامی و یک روز تاریخی برای بشریت است.

وی افزود: مردم ایران در طول این ۴۴ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی سختی زیادی کشیده اند و این روز مهم است زیرا تمام شعارها در این روز تثبیت شد و امام راحل به دلیل اعتماد به مردم که واقعی و از عمق جانش بود که می توانست بدون همه پرسی اعلام جمهوری اسلامی کند ولی انقلاب را یک مرحله دیگر جلو برد و نقش مردم را پررنگ کرد لذا دستور داد در این مقطع از مردم دوباره استفاده شود و حکومت آینده کشور توسط مردم تعیین شود که با اینکار آینده کشور و انقلاب را تضمین کرد.

امام جمعه کرج تصریح کرد: اعتماد مردم به قدری بالا بود که پس از گذشت ۵۰ روز از انقلاب اسلامیکه غوغایی در آن روزها بود و ادعاهایی گروهک ها داشتند و خرابکارهایی که در داخل و خارج بودند؛ نظام جمهوری اسلامی و اهداف بلندی که این نظام دنبال می کند را با همه پرسی که انجام شد با مردم تثبیت کرد و در عرض ۲ سال انتخابات متعددی برگزار شد.

وی گفت: نظام ما مردم پایه است و بر اساس مردم اداره می شود و دشمن نیز به همین مردم طمع دارد و امروز رهبر همان اندیشه بلند را در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نسبت به مردم دارد.

وی تاکید کرد: بدانید که اگر بی توجهی به شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در برهه هایی از تاریخ ۴۰ ساله نبود که بود و خسارت بار هم بود دستاوردهای انقلاب اسلامی بیش از این بود و بسیاری از مشکلات کنونی وجود نداشت و امروز برای مقابله سیاسی و امنیتی با جمهوری اسلامی خود را محتاج یک ائتلاف بزرگ از ده ها دولت می دانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha