۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۲۱:۴۲
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85070717
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرمانده سپاه کاشان:معرفی ارزش های معنوی و جاذبه های گردشگری شهرستان وظیفه ماست

کاشان - ایرنا - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاشان گفت:این شهرستان به عنوان خاستگاه تشیع ارزش های معنوی و جاذبه های گردشگری فراوان داشته و معرفی این ظرفیت ها به گردشگران داخلی و خارجی وظیفه ماست.

به گزارش ایرنا،سرهنگ پاسدار کریم اکبری عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در باغ فین کاشان افزود: صنعت گردشگری مقوله مهمی در دنیاست و کاشان با برخورداری از جاذبه های گردشگری منطقه ای گردشگر پذیر است و ما از حضور گردشگران داخلی و خارجی در شهرستان استقبال می کنیم.

وی اظهار کرد:امسال با همکاری همه دستگاه ها به ویژه اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شهرداری کاشان و همکاری ۱۲ موسسه مردمی برنامه ریزی مطلوب برای ایجاد فضای فرهنگی در شهر برای استفاده گردشگران ایجاد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاشان بیان کرد:امسال با توجه به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان، برنامه های متنوع ازجمله برگزاری نمایشگاه در باغ فین کاشان و دیگر خانه های تاریخی بستری خوب برای معرفی جاذبه های گردشگری و ارزش های معنوی منطقه فراهم شده است.

اکبری گفت: اجرای برنامه های قرآنی ، فرهنگی و هنری و اقامه نماز جماعت در باغ فین و تشویق مسافران به رعایت حجاب اسلامی ازبرنامه های فرهنگی است که امسال در حال انجام است.

وی افزود:۹۵ درصد گردشگران و مسافران پذیرای امر به معروف مشفقانه و مهربانانه هستند و امیدواریم با سالم سازی جامعه شاهد حضور بیشتر گردشگران در مناطق تاریخی کاشان باشیم.

وی اظهار کرد:هر گروه و مجموعه که آمادگی اجرای کار فرهنگی را داشته باشد مورد استقبال و حمایت ماست،دشمنان نباید تصور کنند که مردم نسبت به ارزش های اسلامی بی توجه هستند ، بحث حجاب هم یک بحث فرهنگی و داخل خانواده است و شهید حاج قاسم سلیمانی گفت که همه دختران فرزندان ما هستند و همواره پای کار نظآم و انقلاب هستند و بیشتر دختران ما که حتی کوتاهی نسبت به حجاب دارند اقدامشان شکل اعتقادی ندارد و با ارشاد و راهنمایی رفع می شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان هم گفت: تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۲ فرصتی را فراهم کرده تا در کنار جاذبه های تاریخی بتوانیم رویدادهای فرهنگی،آیینی و تاریخی منطقه زرخیر کاشان را به منصه ظهور بگذاریم تا گردشگرانی که از نقاط مختلف کشور و جهان به این شهرستان سفر می کنند بتوانند در کنار جاذبه های فرهنگی با آداب و رسوم محلی هر منطقه از کاشان آشنا شوند.

احمد دانایی نیا افزود:امسال چند فعالیت فرهنگی را به طور همزمان در مجموعه های تاریخی به ویژه باغ جهانی فین اجرا کردیم،برپایی نمایشگاه رویدادهای صنایع دستی و گردشگری مناطق روستایی و معرفی آیین های رمضانی شهرستان کاشان ازجمله این برنامه هاست.

وی اظهار کرد: گردشگران در کنار بازدید از بافت تاریخی با پهنه فرهنگی شهرستان هم آشنا می شوند و تلاش ما بر این است که گردشگران دستاوردهای غنی فرهنگی این منطقه را بشناسند.

به گزارش ایرنا، کاشان بنا به شواهد تاریخی و باستان‌شناسی یکی از قدیمی‌ترین سکونت گاه‌های جمعی بشر در تاریخ محسوب می‌شود و خوشبختانه توانسته است تا به امروز بافت تاریخی خود را حفظ کند،ازاین‌رو، جاهای دیدنی کاشان از تنوع و جذابیت بالایی برخوردار هستند که به دو گروه کلی تاریخی - باستانی، طبیعی و آیین‌های سنتی تقسیم می‌شوند.

جاذبه‌های تاریخی و باستانی کاشان شامل تپه های سیلک،باغ فین، مسجد آقا بزرگ،زیارتگاه 'سلطانعلی ابن امام محمد باقر'(ع)،خانه‌ های بروجردی، طباطبائی، عامری،عباسیان،حمام سلطان امیراحمد،تیمچه امین الدوله، چارطاقی نیاسر،مسجد جامع کاشان و غیره هستند و غار نیاسر از جمله جاذبه های طبیعی این شهرستان است.

وجود آثار تاریخی،مذهبی و جاذبه های طبیعی موجب شده تا هر سال کاشان پذیرای خیل زیادی از گردشگران داخلی و خارجی باشد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha