استاندار: چادر خوابی مسافران نوروزی در مازندران به صفر رسیده است

ساری- ایرنا- استاندار مازندران با اظهار این که با درایت و حمایت ویژه دولت سیزدهم در تعطیلات نوروزی امسال چادر خوابی به صفر رسیده است، گفت : طبق آمار رسمی تا کنون ۵۵ هزار خانواده از مسافران نوروزی به صورت رایگان اسکان داده شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی پور روز شنبه در جلسه ارتباط تصویری ستاد مرکزی خدمات سفر با حضور معاون اجرایی رییس جمهور ضمن تبریک ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ادامه داد: استان مازندران از دیر باز مقصد گردشگری بوده و امسال با حمایت ویژه دولت، آمار حضور مسافران قابل توجه بوده است.

وی با توضیح این نکته که بیش از ۹۵ هزار و ۵۰۰ ویلا متعلق به مردم سراسر کشور در این استان وجود دارد که در طول سال تردد دارند، ادامه داد: حضور این افراد در ایام نوروز امسال مضاعف شده است، به طوریکه در هر ویلا تا ۱۰ خانوار حضور پیدا می کنند.

استاندار مازندران تصریح کرد: طبق آمار در تعطیلات نوروزی امسال تا پنج برابر جمعیت استان، مسافر وارد مازندران شدند.

حسینی پور با بیان این که برای ارایه خدمات ملی در مازندران به نسبت جمعیت مسافر، نیاز به حمایت و توجه ویژه دولت بوده که عملیاتی نیز شده است، گفت :تامین آب شرب مسافران یکی از نمونه هایی است که با حمایت ویژه دولت سیزدهم این خدمت بدون مشکل امسال ارایه شده است.

استاندار مازندران با اشاره به این که ۳۱ درصد جمعیت کشور پس از سه ساعت به مازندران می رسند، بیان داشت : به نوعی مازندران تنفس گاه جمعیت کشور محسوب شده است.

حسینی پور با ذکر این نکته که مازندران میزبان بسیاری از مسافرانی که از نظر اقتصادی امکان مسافرت خارجی و داخلی نداشته، می شود، گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته بسیاری از مسافران با پراید و یک پتو وارد استان شدند.

وی ادامه داد: با توجه به رویکرد حمایتی دولت چادر خوابی این مسافران بر خلاف سال های گذشته به صفر رسیده است.

وی با بیان این که چادر خوابی با کمترین امکانات در گذشته مازندران یک امر مرسوم شده بود، گفت : با حمایت دولت و با احترام و عزتمندی این خانواده ها به صورت رایگان در اماکن مناسب سازماندهی شدند.

مدیریت تنظیم بازار مازندران

استاندار مازندران با بیان این که تمامی محصولات غذایی و خدمات در پیک جمعیت مسافران نوروزی مدیریت شده است، گفت: تنظیم بازار استان از ۶ ماهه گذشته به خصوص در تامین مرغ و گوشت منجمد مدیریت شده است.

حسینی پور با اظهار این که مرغ ۴۳هزار تومان و گوشت قرمز با قیمت ۱۵۳هزار تومان حتی در عمق روستاهای مازندران عرضه شده است، گفت: امسال بسیاری از روستاییان میزبان مهمانان نوروزی هستند.

وی به وجود چهار محور کوهستانی مهم از جمله جاده چالوس یا کندوان و هراز اشاره کرد و گفت: این محورها همواره با حجم بالای تردد مواجه است و را توجه به بارش برف، باران و ریزش کوه، مدیریت سفر و تردد در این محورها در تعطیلات نوروزی بدون وقفه انجام شده است.

وی یکی از دستاورد دیگر مازندران در مدیریت صحیح ارایه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی را کاهش ساعات ترافیک عنوان کرد و گفت: در سال های گذشته مردم و مسافران به مقصد استان، ۱۲ساعت را در ترافیک بودند اما این آمار در تعطیلات نوروزی امسال به پنج ساعت تقلیل یافته است.

حسینی پور به خدمات حوزه فرهنگی در تعطیلات نوروزی مازندران اشاره کرد و گفت که به واسطه ساحلی بودن استان و آزاد سازی که توسط دولت سیزدهم عملیاتی شد، مقولات فرهنگی با حضور تیم های فرهنگی از خواهران و برادران بسیجی و امر به معروف انجام شد.

وی با بیان این که طبق برنامه و مدیریت صحیح، خوردن غذا مسافران در ماه رمضان در تفرجگاه های مازندران فقط در چادرها انجام می شود، گفت: امسال پاکسازی استان با شعار استان سبز پاک در تمامی مسیر های مواصلاتی انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha