۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۲۸
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85071055
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

چهار شهرستان کردستان همچنان در وضعیت زرد کرونایی

۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۲۸
کد خبر: 85071055
چهار شهرستان کردستان همچنان در وضعیت زرد کرونایی

سنندج- ایرنا- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همچنان چهار شهرستان استان دارای رنگ زرد و بقیه شهرستان‌ها آبی است.

بهرام کندائی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: رنگ بندی اخیر مشابه هفته قبل بوده و شهرستان‌های بیجار، دیواندره، دهگلان و سنندج زرد رنگ و بقیه شهرستان ها آبی رنگ(بی خطر) است.

وی افزود: طبق آخرین نقشه کرونایی کشور، در مقایسه با هفته قبل، تعداد شهرستان های با وضعیت قرمز و زرد افزایش پیدا کرده و از تعداد شهرستان های نارنجی و آبی کم شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: بر این اساس ۱۹ شهرستان وضعیت قرمز(بسیار پرخطر)، ۴۵ شهرستان نارنجی(پرخطر)، ۲۳۳ شهرستان زرد(نسبتا پرخطر) و ۱۵۱ شهرستان نیز وضعیت آبی (عادی) دارد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به شناسایی ۲۲ بیمار مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، اضافه کرد: در حال حاضر ۴۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری بوده که ۶ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

کندائی با بیان اینکه موارد ابتلا به کرونا در استان افزایش یافته است، ادامه داد: رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا و سایر بیماریهای تنفسی از قبیل پرهیز از دست دادن و روبوسی در میهمانی ها، بهبود تهویه منازل، استفاده از ماسک در تجمعات و مکان های سربسته، تزریق واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سالی که بیش از ۶ ماه از تزریق دوز قبلی آنان گذشته باشد و افراد دارای بیماری های زمینه ای شامل بیماران قلبی، کلیوی، کبدی، تنفسی، دیابت، فشارخون و سخت درمان ضروری است.

تاکنون بیش از ۲ هزار نفر در کردستان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha