استان اردبیل بیشترین افزایش تغییرات تردد بین‌ استانی را کسب کرد

اردبیل - ایرنا - معاون حمل‌ و نقل وزیر راه‌ و شهرسازی گفت: استان اردبیل رتبه اول در بیشترین افزایش تغییرات تردد بین‌استانی طی ۱۶ روز طرح نوروزی ۱۴۰۲ را به خود اختصاص داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل ، شهریار افندی‌زاده با بیان اینکه استان اردبیل با ۲۲ درصد بیشترین افزایش تغییرات تردد بین‌استانی را داشته‌ است، اظهار کرد: پس از اردبیل استان‌های سیستان‌ و بلوچستان با ۲۱ درصد، خوزستان با ۱۷ درصد و ایلام و کرمان با ۱۶ درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در ۱۶ روز طرح نوروزی ۱۴۰۲ حدود ۳۵ میلیون وسیله نقلیه در سطح کشور تردد داشته‌اند.

وی افزود: این میزان تردد افزایش ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و افزایش ۵۲ درصدی نسبت به مدت مشابه نوروز سال ۱۴۰۰ را نشان می‌دهد و یکی از دلایل این افزایش می‌تواند بهبود نسبی وضعیت جامعه درباره ابتلا به کرونا باشد.

معاون حمل‌ و نقل وزیر راه‌ و شهرسازی بیان کرد: همچنین طی این مدت بیش از پنج میلیون و ۱۰۰ هزار مسافر توسط ناوگان حمل‌ و نقل عمومی جاده‌ای ، بیش از یک‌ میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ و نقل ریلی ، حدود ۲ میلیون مسافر با ناوگان حمل‌ و نقل هوایی داخلی و بین‌المللی و بیش از سه میلیون مسافر نیز با شناورهای مسافری و تفریحی در کشور جابجا شدند.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha