۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۵۱
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85071119
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از یک میلیون نفر از جاذبه های گردشگری لرستان بازدید کردند

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: یک میلیون و ۲۶ هزار و ۲۶۹ نفر از ۱۶ اسفندماه سال گذشته تا دهم فروردین جاری از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی این استان بازدید کردند.

"عطا حسن پور" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در این مدت ۱۹۹هزار و چهارنفر از جاذبه های تاریخی، ۴۱۶هزار و ۷۳۰ نفر از جاذبه های طبیعی، یک هزار و ۷۸۱ نفر از جاذبه های تفریحی، ۲۰۴ و۱۶۱ نفر از جاذبه های مذهبی و ۵۹ هزار و ۹۰ نفر از جاذبه های دست ساز و ۱۴۵ هزار و ۵۰۳ نفر از موزه های لرستان بازدید کردند.

وی گفت: همچنین ۱۹۳ هزار ۳۹۷ نفر در اقامتگاه های رسمی، غیررسمی و اضطراری لرستان پذیرش شدند.

حسن‌پور افزود: در خصوص فروش بلیط نیز قلعه فلک‌الافلاک خرم آباد از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون بین پنج موزه برتر کشور قرار دارد و جاذبه های آبشار بیشه، مجموعه تاریخی قلعه فلک الافلاک، آبشار نوژیان، آبشار گریت و موزه زبان و فرهنگ لرستان بیشترین بازدید را داشتند.

وی بیان کرد: ۲۲ هتل با ظرفیت یکهزار و ۴۰۰ تخت، یک متل با ظرفیت ۵۰ تخت، ۱۳ مهمانپذیر با ظرفیت ۴۴۰ تخت، پنج مجتمع اقامتی با ظرفیت ۱۸۰ تخت،خانه های مسافر با ظرفیت ۲۰۰ نفر همچنین هشت اقامتگاه بوم گردی مجوزدار با ظرفیت ۴۰۰ نفر در حال میزبانی از مسافران نوروزی است.

وی گفت: همچنین ۱۶۵ مدرسه در سطح استان برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده که با احتساب امکانات مراکز رفاهی، ظرفیت پذیرش و اسکان هشت هزار مسافر در نوروز ۱۴۰۲ ایجاد و علاوه بر مدارس، مراکز رفاهی ناحیه یک و ۲ خرم آباد، بروجرد، دورود، الیگودرز و ازنا برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته‌ شده است و در مجموع ۱۱۴ اتاق ویژه با ۳۸۰ تخت در اختیار مسافران قرار داده می شود.

پنج هزار اثر تاریخی و ۸۰ جاذبه طبیعی گردشگری در این استان وجود دارد که تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha