۵۰ درصد مصوبات سفر ریییس جمهور درشهرستان یزد اجرایی شده است

یزد- ایرنا - فرماندار شهرستان یزد گفت: مصوبات سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان و در رابطه با شهرستان یزد بیش از ۱۵۱ مصوبه بوده که ۵۰ درصد آن اجرایی شده و بقیه نیز در دست اقدام است .

به گزارش ایرنا، سیدمحمد رضا مدرسی شنبه شب در نشست استاندار با روسای شوراهای اسلامی ، شهرداران و دهیاران شهرستان یزد ، افزود: در سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان یزد بیش از ۷ هزار ۶۷۲ میلیارد تومان اعتبار مصوبات بوده است که ۲ هزار و ۴۱۱ میلیارد تومان آن به شهرستان یزد تخصیص یافت.

وی ادامه داد: مهمترین پروژه این سفر وصل شدن رینگ آب شرب شهری یزد به خط پدافندی بود که این طرح افتتاح شد، هممچنین برای اولین بار تخصیص ۹۰ میلیارد تومان برای ۲۵ پروژه با نگاه توسعه محور و ارتقاء کیفیت زندگی در مناطق حاشیه ای شهر یزد در نظر گرفته و اجرایی شد .

فرماندار شهرستان یزد گفت: امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را برگزار می شود و با توجه به اینکه در انتخابات سال ۱۴۰۰ بیش از ۸۰۰ صندوق اخذ رای در نظر گرفته شده بود، برای انتخابات امسال نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

مدرسی ادامه داد: ارتقای جایگاه شهرستان یزد به فرمانداری ویژه در دست اقدام است که با کمک استاندار اجرایی خواهد شد.

وی افزود: در زمینه نهضت ملی مسکن در شهرستان یزد بیش از ۳۳ جلسه برگزار و ۱۱ بازدید میدانی انجام شده و تاکنون ۳۰ هزار و ۲۶۷ متقاضی تایید شده اند و ۲۲ سایت مسکن برای شهرستان یزد مشخص شده که مهم ترین آن سایت ۳۷۷ هکتاری منطقه کاریزبوم یزد است .

فرماندار شهرستان یزد گفت: در سال ۱۴۰۰ اعتبارات شهرستان یزد ۱۱۰ میلیارد تومان و عمدتا بصورت اسناد خزانه بوده اما در سال ۱۴۰۱ و با تلاش مسئولان دولت سیزدهم این اعتبارات به ۲۴۰ میلیارد تومان افزایش و عمدتا نیز بصورت نقدی بود و که در ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده است .

مدرسی اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال جدید بنام رشد تولید لذا در شهرستان یزد پیگیری ایجاد شهرک طلا و جواهر، شهرک نساجی و پوشاک، شهرک الکترونیک و افتتاح شهرک ضایعات در دست اقدام است .

عزیزالله سیفی رییس شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست گفت: ورودی های شهر یزد همچنان زیبنده این شهر نیست و انتظار این است با همراهی شهرداری های اطراف اقداماتی برای زیباسازی آنها انجام شود، همچنین با توجه به سیل اخیر برای رفع خرابی آسفالت معابر بیش از چهار هزار میلیارد تومان نیاز است که شهرداری یزد امسال دویست میلیارد تومان تخصیص داده و لذا در این مورد نیز باید با همراهی دیگر شهرداری ها اقدام شود.

محسن ابوترابی رییس شورای اسلامی استان یزد نیز در این نشست گفت: در شهرستان یزد محلاتی وجود دارد که به اندازه برخی از شهرستان های استان جمعیت دارد اما آنگونه که باید به این محلات توجه نشده و حتی از مناطق دور دست استان نیز محروم تر است و درخواست رسیدگی بیشتر به این محلات و بخصوص حاشیه شهر یزد را با کمک همه بخش ها داریم.

محمود زارع رشکوییه مسئول پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به استان یزد نیز در این نشست گفت: یزد، استان پیشگام کشور در تحقق مصوبات سفر بوده است و در شهرستان یزد و زارچ نیز تا کنون توسط استاندار ۱۴ سفر کاری صورت گرفته و بیش از ۵۰ درصد مصوبات اجرایی شده است .

سیدعلی میرنژاد شهردار شاهدیه نیز در این نشست گفت: از استاندار یزد درخواست می شود برای ایجاد پارک مناسب در شاهدیه ه و همچنین مسافران در کنار گذر شهرستان یزد اعتباری در نظر گرفته شود و برای تعیین حریم شهر شاهدیه نیز اقدامات قانونی صورت گیرد، زیرا با توجه به ثبت ملی شدن بافت تاریخی شاهدیه از سال ۱۴۰۰ تا کنون هیچ اقدامی برای آن صورت نگرفته و در مورد پساب فاضلاب نیز با توجه به نزدیک بودن فصل گرما و اعتراضات مردم، اقدام عاجلی باید صورت گیرد.

در این نشست که با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد و همچنین نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، تعدادی از دهیاران و نمایندگان شوراهای اسلامی شهرستان یزد مواردی را بیان کردند و استاندار یزد به مباحث مطرح شده پاسخ داد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha