وضعیت توزیع آب در شهر قشم به حالت عادی بازگشت

۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۴۹
کد خبر: 85071295
وضعیت توزیع آب در شهر قشم به حالت عادی بازگشت

قشم - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم در اطلاعیه ای از پایان یافتن چالش اُفت فشار و محدودیت آبرسانی در اغلب محلات شهر قشم و بازگشت وضعیت توزیع آب شرب به حالت عادی در پی وقوع بحران مصرف کنترل نشده در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، شهرام داوری گفت: در ایام تعطیلات نوروزی جمعیت ۱۷۰ هزار نفری ساکن جزیره قشم و دیگر مناطق این شهرستان، با ورود بیش از ۸۰۰ هزار نفر گردشگر ایرانی و خارجی، افزایش چهار برابری پیدا کرد که این میزان حضور مسافر و گردشگر در سطح مناطق آزاد کشور بی نظیر بود و محل اسکان عمده آنها در شهر قشم قرار داشت.

وی ادامه داد: حدود نیمی از جمعیت دائمی این شهرستان معادل ۸۰ هزار نفر در محدوده خدمات رسانی شرکت آب، برق و تاسیسات قشم سکونت دارند که با احتساب جمعیت گردشگران نوروزی، میانگین مصرف کنندگان آب با افزایش ۲ برابری مواجه شد که این موضوع موجب کاهش ۹۰ درصدی آب ذخیره شده در سایت منابع این شهر شد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم، بر همین اساس، به دنبال مصرف شدید و کنترل نشده آب در این محدوده جغرافیایی، با اطلاع رسانی قبلی محدودیت هایی در شبکه توزیع آب در برخی محلات شهر قشم و افت فشار شبانه آب برای مدیریت مصرف ایجاد شد.

داوری توضیح داد: از سوی دیگر، این شرکت در هماهنگی کامل با ستاد اجرایی خدمات سفر مستقر در سازمان منطقه آزاد، ضمن کنترل اوضاع نسبت به رفع کمبودها و مشکلات به وجود آمده تا رسیدن به وضعیت عادی طی مهلت زمانی وعده داده شده (روز شنبه، ۱۲ فروردین) اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اتخاذ تدابیر لازم و تلاش شبانه روزی کارکنان متخصص شرکت آب، برق و تاسیسات قشم، کمبودهای آب محلات، روستاهای پیرامونی و مراکز اولویت دار با حمل آب توسط بیش از ۱۰ تانکر(روزانه تا ظرفیت ۱۰۰۰ متر مکعب) و مناطق دارای نیاز اضطراری برای رفع مشکل افت فشار، جبران شد.

وی تصریح کرد: به اطلاع همه ساکنان گرامی شهر قشم و روستاهای پیرامونی می رساند که هم اکنون عملیات ذخیره سازی در سایت ۲۵هزار متر مکعبی منابع آب شهر قشم برای پشتیبانی از شبکه توزیع در فصل «تنش آبی» فصل گرما و تابستان در حال انجام است و تا کمتر از ۱۰ روز آینده به صورت کامل و تا رسیدن به نقطه سر به سری، منابع آب جبران خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha