۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۲۱:۲۹
کد خبر: 85071373
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشکیل صف‌های طولانی مسافران فرانسه در بندر دوور انگلیس بار دیگر خبرساز شد

لندن- ایرنا- هزاران تن از مسافرانی که از طریق بندر دوور انگلیس عازم فرانسه هستند به دلیل آنچه مشکلات ناشی از بازرسی‌های مرزی خوانده می‌شود بار دیگر در این شهر سرگردان شده‌اند.

به گزارش ایرنا، منابع خبری انگلیس روز شنبه تصاویر انبوهی از خودرو، اتوبوس، کامیون‌ و انواع وسائل نقلیه را منتشر کردند که در صف‌های طولانی پشت مرز خروج از این کشور انتظار می‌کشند. گفته می‌شود که برخی از مسافران نزدیک به ۱۴ ساعت معطل هستند.

این درحالیست که از روز گذشته (جمعه) تعطیلات مدارس به مناسب عید پاک در انگلیس آغاز و بسیاری از اردوهای خارج از کشور به دلیل وضع موجود، مختل شده است.

مدیریت بندر دوور بابت تأخیرهای طولانی عذرخواهی کرده و گفته که تلاش‌ها برای بازکردن مسیر در جریان است.

منابع محلی دلایل متفاوتی درباره پیدایش وضع موجود مطرح کرده‌اند. در بیانیه مدیریت بندر دوور به زمان طولانی پردازش مرزی اشاره شده اما برخی از شرکت‌های کشتیرانی می‌گویند که آب و هوای بد باعث اختلال در سفرها شده است. همچنین گفته می‌شود که میزان مسافران ۱۵ درصد بیشتر از حد پیش‌بینی‌ها برای تعطیلات عید پاک است.

مسافرانی که ساعت‌ها در دوور معطل ‌مانده‌اند خشم خود را از طریق شبکه‌های مجازی و یا گفت‌ وگو با رسانه‌ها اعلام کرده‌اند.

سه سال پیش هم پیدایش گونه جدیدی از ویروس کرونا در انگلیس سبب شد تا فرانسه در کنار سایر کشورهای جهان مرزهای خود را به روی انگلیس ببندد و این مساله باعث تشکیل صف‌های طولانی در بندر دوور شد.

اما رویداد اخیر در حالی صورت می‌گیرد که هزاران تن از کارکنان امنیتی فرودگاه بین‌المللی هیترو در اعتراض به دستمزدهای پائین و شرایط نامطلوب کاری از امروز (شنبه) به مدت ۱۰ روز دست از کار کشیده‌ و به همین خاطر خطوط هوایی انگلیس (بریتیش ایرویز) ده‌ها پرواز خود را در این مدت لغو کرده است. این وضع بسیاری از مسافران را به تردد از سایر پایانه‌های مرزی از جمله دوور سوق داده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha