۱۳ فروردین ۱۴۰۲، ۲:۵۵
کد خبر: 85071477
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اذعان ژنرال پنتاگون به پیشی گرفتن چین از آمریکا در حوزه نظامی تا سال ۲۰۴۹ میلادی

تهران- ایرنا - ژنرال عالیرتبه ارتش آمریکا اذعان دارد که تا سال ۲۰۴۹ میلادی چین در زمینه تسلیحات نظامی بر آمریکا برتری خواهد یافت.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا از اسپوتنیک، ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا هشدار داد چین در حال حاضر با در پیش گرفتن یک برنامه هسته‌ای بی وقفه و موشک‌هایی که برد آنها تا سرزمین اصلی ایالات متحده است، در مسیر برتری یافتن بر آمریکا از نظر تسلیحات نظامی قرار دارد.

وی این مطالب را در جلسه استماع کمیته امور مسلح مجلس نمایندگان آمریکا برای بررسی بودجه ۲۰۲۴ وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) عنوان و گفت چین قصد دارد تا سال ۲۰۴۹ میلادی به همتای جهانی ایالات متحده تبدیل شود و از توانمندی‌های ارتش ایالات متحده پیشی بگیرد.

ژنرال میلی این مساله را بسیار نگران کننده و تکان دهنده خواند و افزود: آمریکا نه تنها باید به پیشرفت نظامی خود ادامه دهد بلکه لازم است اجازه چنین چیزی را به چین ندهد.

با این حال وی گفت که ایالات متحده نمی‌تواند برای "توقف، کُند کردن، مختل کردن، ممانعت یا نابود کردن" برنامه هسته‌ای چین کاری انجام دهد.

فرانک کندال فرمانده نیروی هوایی ایالات متحده نیز روز سه‌شنبه گذشته گفته بود پیشرفت‌های هسته ای پکن خطرناک ترین تهدید نظامی (علیه آمریکا) است که وی در طول ۵۰ سال خدمت خود دیده است.

پنتاگون دسامبر سال گذشته هشدار داد چین درصدد است تا سال ۲۰۳۵ میلادی ۱۵۰۰ کلاهک اتمی بسازد که چهار برابر موجودی فعلی زرادخانه اتمی این کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha